انتشار تازه‌ترین شماره سرخوبون با تیتر «پ.ک.ک در جنوب کوردستان کارهای بسیاری برای انجام دادن دارد»

نشریه سرخوبون که از ژانویه سال ۱۹۸۲ انتشار آن ادامه دارد، با انتشار شماره دیگر خود وارد چهلمین سال انتشار می‌شود.

نشریه سرخوبون در شماره جدید خود، تحلیلهای رهبر خلق کورد در ژوئن سال ۱۹۹۵ و تحولات روز را تحت عنوان «پ.ک.ک در جنوب کوردستان کارهای بسیاری برای انجام دادن دارد»، را به عنوان سرتیتر خود انتخاب کرده است. این تحلیل در پاسخ به انتقادات کسانی آمده است که حزب کارگران کوردستان در جنوب کوردستان چرا حضور دارد؟ اوجالان در پاسخ می‌گوید: می‌پرسند که پ.ک.ک در باشور (جنوب کوردستان) چکار دارد؟ پ.ک.ک کارهای زیادی در باشور دارد، پ.ک.ک وظایفی دارد که باید حتما آنها را انجام دهد. اگر همه ما فرزندان این میهن و این جامعه باشیم، اگر ما نیروهای انقلابی و سازمان سیاسی یک میهن و جامعه باشیم، در آنصورت مسئولیت‌هایی را بر عهده داریم که باید با اتحاد و حمایت بدون هیچ تردیدی برقرار شوند.

جمیل باییک ریاست مشترک شورای رهبری کنفدرالیسم جوامع کوردستان نیز یاداشتی را تحت عنوان سال ۲۰۲۱ به سال مبارزه‌ای بزرگ و موفقیتی بزرگ بدل می‌شود، در رابطه با تحولات سال ۲۰۲۰  یادداشتی را نوشته است. باییک در این نوشته اشاره کرده است که علیرغم انزوای تحمیلی بر رهبر خلق کورد و حملات ویرانگر، مبارزه در امرالی، گریلا و مبارزه خلق قدم‌های مهمی را برداشته‌اند. باییک در این مقاله اشاره می‌کند که اوجالان نه تنها برای کوردستان بلکه برای خلق‌های خاورمیانه نیز به موقعیت یک رهبر موثر رسیده است. باییک همچنان اعلام می‌کند که کارزار فرا رسیدن زمان آزادی که از سوی کنفدرالیسم جوامع کوردستان آغاز شده است، در سال ۲۰۲۱ نیز باید تداوم و گسترش پیدا کند.

بسی ارزنجان عضو شورای هماهنگی ک.ژ.ک نیز سال ۲۰۲۰ را از زاویه مبارزات زنان ارزیابی کرده و می‌نویسد که حمله علیه زنان کورد با نیت و قصد قبلی صورت گرفته و با هدف قرار دادن زنان کورد، حیات آلترناتیف کورد را هدف قرار می‌دهند. ارزنجان در این باره به اهمیت مبارزه اشاره کرده و می‌نویسد که با سازماندهی بر اساس خطوط ملت دمکراتیک، مبارزه آزادیخواهانه زنان در سال ۲۰۲۱ بیش از پیش گسترش پیدا می‌کند.

دوران کالکان عضو کمیته رهبری پ.ک.ک نیز با یادداشتی افق‌های چهل و سومین سالگرد مبارزه پ.ک.ک را ارزیابی کرده و اعلام می‌کند که توطئه بین‌المللی با همکاری و ائتلاف آمریکا، جمهوری ترک و پارت دمکرات کوردستان در جنگ هفتانین ادامه یافته اما با مقاومت تا مقطع مهمی درهم شکسته شده است.

مراد کاراییلان عضو دیگر کمیته رهبری پ.ک.ک نیز در یادداشت خود تحت عنوان «کُلنیالیسم تشدید شده در کوردستان در آستانه شکست است» می‌نویسد: تا زمانیکه سیستم مدرنیته سرمایه‌داری در خاورمیانه شکسته نشود، دست‌یابی به آزادی در کوردستان امکان‌پذیر نیست. کاراییلان در بخش دیگری از یادداشت خود می‌نویسد که در شکستن این سیستم مبارزه گریلا نقش اساسی داشته و گریلاها با مبارزات خود تکنولوژی دشمن اشغالگر را خنثی کرده‌اند. کاراییلان همچنین اشاره نموده است که در سال جدید مبارزه از امکانات و فرصت‌های جدیدی برخوردار شده است. کاراییلان می‌گوید: معیار اصلی ما برای پیروزی، آزادی جسمی رهبر آپو است.

در شماره ۴۶۸ سرخوبون همچنین مقالات و یادداشتهایی به زبان کوردی از سوی جمیل باییک و مراد کاراییلان نیز منتشر شده است. در بخش کوردی سرخوبون، باییک به نقش رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان در گسترش مبارزه آزادی اشاره می‌کند. باییک در این بخش می‌نویسد که باید در چارچوب گسترش مبارزه، آزادی جسمی رهبر آپو تحقق پیدا کند.

مراد کاراییلان نیز در بخش کوردی نشریه سرخوبون با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان محی‌الدین، محمد زنار، رستم زیدان، عادل و گُلبهار، یاد و خاطره تمامی شهدای ماه دسامبر را گرامی می‌دارد.

جمال شریک دیگر عضو کمیته مرکزی حزب کارگران کوردستان نیز یادداشت خود را در رابطه با مراحل پ.ک.ک‌ای شدن در جنبش آپوییستی توضیح داده و سه مقطع مهم را در این رابطه توضیح می‌دهد. اورهان کندال نیز در یادداشت خود تحولات تاریخی طبقه حاکم ترک و ویژگی‌های آن را به صورت گسترده تحلیل و ارزیابی می‌کند.

لینک دسترسی به نشریه سرخوبون: http://serxwebun.org/