اتحادیه میهنی کورد: الحریری در هولیر نقشه‌های ضد کوردی خود را اعلام کرد

احزاب اتحادیه میهنی کورد با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که ناصر الحریری در هولیر نقشه‌های پلید خود را مبنی بر خصومت و عداوت علیه خلق کورد اعلام کرده و دستاوردهای خود را نیز در این باره در اختیار افکار عمومی  قرار داده است.

احزاب متشکل در اتحادیه میهنی کورد در رابطه با سفر هیات ائتلاف سوری به جنوب کوردستان بیانیه‌ای را صادر و با اشاره به اظهارات ناصر الحریری در زمان دیدار خود در هولیر اهداف این هیات و موضعی را که باید در مقابل آن اتخاذ شود مورد بحث قرار داد.

 در این بیانیه به مسائل ذیل پرداخته شده است:

"در دوره‌ای که تمامی افکار عمومی کورد در روژاوای کوردستان و شمال-شرق سوریه و تمامی بخش‌های کوردستان منتظر تحولات مثبتی در راستای دست‌یابی به اتحاد ملی و موفقیت مذاکرات کوردی-کوردی هستند، گروه‌های میهنی و خلق کورد از دیدار هیات ائتلاف سوری به پایتخت جنوب کوردستان، هولیر متحیر مانده‌اند. این گام تهدید آمیز نگرانی‌هایی را در میان خلق رقم زده است و همزمانی آن با اشغال عفرین از سوی دولت ترک و ائتلاف اخوانی زخم‌های سه سال قبل را بار دیگر زنده کرده است.

الحریری در جریان نشستی خبری در هولیر و خصوصا در پارلمان هولیر طرح‌های خصومت آمیز خود را با جنبش آزادیخواهی کوردستان و خصوصا طرحهایش را علیه دستاوردهای خلقمان در شمال-شرق سوریه اعلام کرده و بر ادامه همکاری‌های خود با شورای میهنی کورد در سوریه و پارت دمکرات کوردستان و ریاست آن، آقای مسعود بارزانی تاکید کرده است. همچنین صراحتا اعلام کرده است که با شورای میهنی کورد در سوریه، در مناطق عفرین، سریکانی و گری سپی و مناطق دیگری که از دست ترور نجات پیدا کرده‌اند حضور خود را تقویت می‌کنند. همچنین حریری نیروهایی که حراست از شمال-شرق سوریه را برعهده دارند را به عنوان نیروهای تروریست یاد کرده است و در این باره اعلام کرده است که در چارچوب وظایف ملی خود در سوریه با پ.ک.ک جنگ را ادامه می‌دهند. با این سخنان حریری عملا نمایندگی دولت فاشیست ترک را بر عهده گرفته است که بخش‌های بزرگی از خاک سوریه را  اشغال و سیاست ترکی کردن این مناطق را دنبال می‌کند.

ما از اظهارات فردی مانند الحریری شگفت زده نمی‌شویم؛ زیرا این شخص یاد گرفته است که در خدمت برخی از گروه‌ها قرار گیرد. وی زمانی یکی از اعضای حزب شوونیست بعث بود و امروز در راستای منافع یک کشور دیگر فعالیت می‌کند. طبیعی است که وظیفه اصلی وی و روسای وی وارد آوردن ضربه بر منافع خلق کورد و برهم زدن صفوف اتحاد خلق کورد بوده است. اما مسئله جالب توجه همکاری کورد با وی و استقبال از وی از سوی یک نیروی کوردی و سکوت در مقابل ادعاها و پیشنهادت وی بوده است. بدون شک این خصومت آشکار ائتلاف لازم است که از سوی شورای میهنی کورد مورد تحلیل قرار گیرد. همزمان باید تداوم دیالوگهای کوردی-کوردی از سوی احزاب متشکل در اتحادیه میهنی کورد نیز مورد بازبینی جدی قرار بگیرد، زیرا این سخنان نشان دهنده خطرات بزرگی هستند.

همزمان ما این توطئه پلید علیه خلقمان و دستاوردهایمان را که با خون هزاران شهید بدست آمده است محکوم می‌کنیم. از تمامی گروه‌های میهنی کوردستانی، گروه‌های فرهنگی و اجتماعی و تمامی خلق کورد می‌خواهیم که در مقابل این توطئه موضعی جدی اتخاذ کنند. از تمامی نیروهای میهنی و دمکراتیک در سوریه می‌خواهیم که در مقابل این طرح‌های خصومت آمیز هوشیار بوده و به تلاش‌های اردوغان مبنی بر گسترش فرایند ترکی کردن در شمال-شرق سوریه خاتمه دهند."