اعتصاب غذای زندانیان سیاسی در شمال کوردستان و ترکیه ۵١ روز را سپری کرد

​​​​​​​زندانیان سیاسی در زندان‌های رژیم اشغالگر ترک در محکومیت حصر عبدالله اوجالان رهبر خلق کورد و نقض گسترده حقوق زندانیان از ۵١ روز پیش دست به اعتصاب غذا زده‌اند. هر روز بر دامنه اعتصاب غذا در داخل و خارج از کوردستان افزوده می‌شود.

زندانیان سیاسی در زندان‌های شمال کوردستان و ترکیه در محکومیت حصر عبدالله اوجالان رهبر خلق کورد و نقض فاحش حقوق بشر در زندان‌ها از روز ٢٧ نوامبر ٢٠٢٠ دست به اعتصاب غذای نامحدود زده‌اند. مقاومت اعتصاب غذا امروز ۵١مین روز خود را پشت‌سر گذاشته است.

حکومت فاشیست ترکیه که به جایگاه زندان‌ها در جنبش آزادیخواهی کوردستان آگاه است مدتها پیش از اعتصاب غذا صدها فعال کورد را در شهرهای آمد، مردین، سرت، شرنخ، وان، انکارا، ملاطیه، استانبول و الیح دستگیر و به زندان محکوم کرد.

این دوره از اعتصاب غذا روز ٢٧ نوامبر با پیشاهنگی نورجان آسلان، خدیجه کایماک و فاطمه بسی در گروه E زندان زنان طارسوس در استان مرسین، سرتاچ کلجارسلان، اوزان آلپکایا و عبدالله گونای در گروه F زندان کرکلار شهر ازمیر، چاغلار دمیرل نماینده مجلس ه.د.پ، در زندان فوق امنیتی گروه F کاندار در کوجالی و سحر اورچو در همین زندان آغاز شد.

نورجان آسلان روز ٢٧ نوامبر در پیامی به خارج از زندان اعلام کرد:"آزادی رهبر پ.ک.ک عبدالله اوجالان آزادی ملت کورد است. زمان آزادی فرا رسیده، ما می‌گوییم دیگر بس است. ما مقاومت می‌کنیم. ما در این راه مرگ را هم می‌پذیریم. تا کسب نتیجه به مقاومت ادامه می‌دهیم. ٢٠ سال سپری شده است و حصر و ایزولاسیون ادامه دارد. خلقمان باید بگوید دیگر بس است. ما دارای روحیه‌ای والا هستیم، مقاومت زندگیست."

گزارش‌های دریافت شده حاکیست که تا پایان ماه دسامبر ٢٠٢٠ بیش از ٢ هزار و ۵٠٠ زندانی در اعتصاب غذا شرکت کرده‌اند.

اعتصاب غذا در یونان و کمپ پناهندگان مخمور

از روز ١٨ دسامبر جمعیت خانواده شهیدان کمپ پناهندگان مخمور با هدف پایان دادن به حصر اوجالان دست به اعتصاب غذا زده‌اند. اعتصاب غذا در کمپ مخمور امروز ٢٨مین روز را سپری کرد. با همین منظور در کمپ پناهجویان لاوریو در یونان نیز اعتصاب غذا وارد ١٣مین روز خود شده است.