'آزادی از مسیر مبارزه حزب دمکراتیک خلق‌ها می‌گذرد'

روسای مشترک حزب دمکراتیک خلق‌ها در ازمیر اعلام نمودند که حزب دمکراتیک خلق‌ها از طیف‌های مختلف جامعه تشکیل شده و در این باره گفتند: آزادی میهن از مسیر مبارزه حزب دمکراتیک خلق‌ها می‌گذرد.

واکنشها نسبت به اظهارات دولت باخچلی  رئیس حزب حرکت ملی همچنان ادامه دارد. بسریه تکگور و عبدالقادر بایدور ریاست مشترک حزب دمکراتیک خلق‌ها، شعبه ازمیر در این باره اعلام کردند که حزب دمکراتیک خلق‌ها تنها یک تابلو و دفتر نیست که تعطیل شود.

کودتا علیه دمکراسی

عبدالقادر بایدور در این رابطه با اشاره به اظهارات رئیس حزب حرکت ملی اعلام کرد که حاکمیت تلاش می‌کند اپوزیسیون را ارعاب کرده و در این باره افزود: از آنجا که این ارعاب روز به روز گسترده‌تر می‌شود و در سیاست نتوانسته‌اند پیشرفتی کسب کنند، حاکمیت همراه با م.ه.پ دست به ارعاب و تهدید می‌زنند. از آینده خود در هراس هستند و به همین دلیل حزب دمکراتیک خلق‌ها را تهدید می‌کنند. آنها می‌دانند تا زمانیکه حزب دمکراتیک خلق‌ها در عصه سیاسی حضور داشته باشد، دیکتاتوری نمی‌تواند تثبیت و نهادینه شود. پیش از این نیز بسیاری از احزاب ایجاد و سپس تعطیل شدند، اما حزب دمکراتیک خلق‌ها روز بروز بر فعالیتهای خود افزوده و گسترده شده است. ذهنیت تمرکزگرایانه غیر از خود هیچ حزب دیگری را نمی‌پذیرد. تعطیل یک حزب کودتا علیه دمکراسی است. تعطیلی حزب دمکراتیک خلق‌ها به معنای به سکوت واداشتن کشور است. به همین دلیل است که ما اعلام می‌کنیم حزب دمکراتیک خلق‌ها، خود خلق است.

حزب دمکراتیک خلق‌ها تنها راه رهایی است

تکگور نیز در واکنش به سخنان باخچلی گفت: باخچلی مطالبات و خواسته‌های خود را از آ.ک.پ پیگیری می‌کند. اما باید بدانند که حزب دمکراتیک خلق‌ها تنها متشکل از یک تابلو و دفتر نیست. خلق مطالبات خود را با گوشت و استخوان خود بیان می‌کند. حزب دمکراتیک خلق‌ها حزبی نیست که با گفته‌های باخچلی عقب‌نشینی کند. این حزب با تلاش‌های چندین ساله، با امید و مقاومت و مبارزه خلق تاسیس شده است. حزب دمکراتیک خلق‌ها با تعطیلی، بازداشت و تهدید فعالان و اعضای آن خاتمه نمی‌یابد. تعطیلی این حزب به راه‌حلی منجر نمی‌شود. به تمامی آحاد خلق در کوردستان و ترکیه و خصوصا از زنان، نهادهای دمکراتیک، سازمان‌های جامعه مدنی و اپوزیسیون اعلام می‌کنیم که حزب دمکراتیک خلق‌ها تنها راه رهایی است، بیایید و باهم در مقابل حملاتی که علیه حزبمان انجام می‌شود، مبارزه کنیم. تعطیلی حزب دمکراتیک خلق‌ها در کوتاه مدت مشکلات کشور را گسترده‌تر و پیچیده‌تر می‌کند.