باییندر: با تداوم انزوا در امرالی جنگ را آغاز می‌کنند

کسکین باییندر ریاست مشترک حزب مناطق دمکراتیک اعلام نمود که جنگ علیه کورد را از جزیره امرالی کلید زده و در این باره افزود: لازم است که در مقابله با فاشیسم و یکپارچگی، سازماندهی خود را گسترش دهیم. ما می‌توانیم با مبارز این خطر را بر طرف کنیم.

با شعار در مقابل فاشبسم خود را سازماندهی می کنیم  مقامات حزبی در شهر مرسین در چهارمین روز دیدار خود از این شهر مورد استقبال قرار گرفتند. هیاتی از ریاست مشترک کنگره جامعه دمکراتیک، بردان اوزترک، ریاست مشترک حزب مناطق دمکراتیک، صالحه آیدنیز و کسکین باییندر، نمایندگان حزب دمکراتیک خلق‌ها از جمله فاطمه کورتولان، معزز اورهان و دیگر عضای حزب در این مراسم شرکت کردند.

جنگ را ازامرالی کلید زده‌اند

هیاتی که در قالب دو گروه در منطقه طرسوس فعالیت می‌نمود، با خانواده‌ها و دیگر اقشار خلق به دیدار پرداختند. این گروه از ریاست مشترک حزب مناطق دمکراتیک، کسکین بایندر و دیگر اعضای دیوان کنگره جامعه دمکراتیک، از جمله عدنان آکگول و فخرالدین پاشا  به نمایندگی از حزب دمکراتیک خلق‌ها تشکیل شده بود. در این دیدار مستقیم که با اقشار مختلق مردم صورت گرفت، باییندر سخنرانی کرده و اعلام نمود که حاکمیت آ.ک.پ/م.ه.پ تلاش می‌کند تا سیستم را بدون کورد مدیریت کرده و در این باره به انزوای تشدید شده بر رهبر خلق کورد اشاره نمود.

باییندر در این سخنرانی اعلام نمود که هر زمان که انزوا را آغاز کرده‌اند، همان زمان جنگ را آغاز می‌کنند. در واقع  از امرالی استارت جنگ را می‌زنند و سیاستهای جنگ طلبانه را از امرالی آغاز می‌کنند. میلیونها نفر در مراسم نوروز اظهار داشتنند که اوجالان اراده ماست، خلق کورد در مقابل این ستمکاری‌ها مبارزه می‌کند و سر تسلیم فرود نمی‌آورد. خلق کورد می‌خواهد که با مبارزه خود مسئله کورد را حل کند. برای صلحی پایدار نیز امرالی را به عنوان آدرس و مخاطب اصلی این مسئله نشان می‌دهد. کلید دست‌یابی به حل مسئله کورد در امرالی است.

اعتصابهای غذا

عدنان آکگول از اعضای دیوان ریاست مشترک کنگره جامعه دمکراتیک نیز ضمن اشاره به اعتصاب‌های غذایی که ۱۳۳ روز است در اعتراض به انزوا بر رهبر روی خلق کورد در جریان است، اظهار داشت: لازم است ما مطالبات دمکراتیک خود را بیان کنیم. کورد هزینه‌های بسیاری را داده است، اما در هر صورت کورد به پیروزی دست پیدا می‌کند.