بهزاد پیرموسی خطاب به بارزانی‌ها: از همکاری با اشغالگران دست بردارید!

بهزاد پیرموسی گفت، دولت ترکیه و همکارانش می‌خواهند جوی مانند سال ۱۹۹۲ ایجاد کنند و اینگونه به طور گسترده وارد جنگ با گریلا شوند. وی خطاب به پ.د.ک گفت؛"دست از پشتیبانی اشغالگران بردارید. با اشغال بهدینان شما هم ساقط خواهید شد."

بهزاد پیرموسی نویسنده کورد که سالهاست در پایتخت سوئد استکهلم زندگی می‌کند، با آثار و کارهایش در رابطه با فرهنگ و زبان کوردی شناخته می‌شود. آقای پیرموسی به دلیل اینکه خود اهل منطقه‌ی برواری می‌باشد، حملات اشغالگرانه دولت ترکیه علیه بهدینان را ارزیابی می‌کند. بهزاد پیرموسی در این رابطه با خبرگزاری فرات مصاحبه‌ای انجام داد.

بهزاد پیرموسی اعلام کرد:"هدف دولت ترکیه برای اشغال جنوب کوردستان از مدت‌ها پیش مشخص شده است و خاطر نشان نمود، هدف از این حملات که به بهانه‌ی حضور نیروهای گریلا انجام می‌شود، بدون شک از بین بردن دستاوردهای جنوب کوردستان می‌باشد."

پیرموسی یادآور شد، تمامی حملات اخیر علیه جنوب کوردستان پس از انجام رفراندوم استقلال در سال ۲۰۱۷ صورت گرفته‌اند و گفت؛"به نظر من اینها پیغامی آشکار برای جنوب کوردستان است. آنها از زاخو تا بعشیقه مناطق بسیاری از کوردستان را اشغال کردند. حملاتی که در ابتدای سال در گاره انجام شد و اکنون نیز در زاپ، آواشین و متینا و ادامه دارند، در حقیقت بخشی از این نقشه می‌باشند."

بهزاد پیرموسی تنش‌های سال گذشته زین ورته را یادآور شد و گفت؛"پ.د.ک تلاش کرد تا جوی مانند سال ۱۹۹۲ ایجاد کند و احزاب سیاسی و افکار عمومی را برای جنگی بزرگ علیه گریلاهای پ.ک.ک آماده کند، اما در این کار موفق نشد."

پیرموسی همچنین گفت؛"دولت ترکیه برای انتقام شکست سنگین خود در گاره حمله به مناطق زاپ، آواشین و متینا را آغاز نمود."

بهزاد پیرموسی خاطرنشان نمود، وضعیت سال ۱۹۹۲ ایجاد نخواهد شد و گفت؛"به نظر من تلاش‌ها برای ایجاد چنین جوی نتیجه‌ای به همراه نخواهند داشت. بخشی از مسئولین پ.د.ک به صورت بسیار قدرتمند از اشغالگری ترکیه حمایت می‌کنند، زیرا آنها خود با مافیای ترکیه در  فروش نفت و همچنین پولشویی شریک هستند. ما می‌دانیم که در داخل نیروهای پ.د.ک کسانی وجود دارند که مناطق گریلا و اطلاعات استخباراتی را به اشغالگران می‌دهند. آنها برای تصفیه و پاکسازی نیروهای گریلا هر نوع همکاری با دولت ترکیه انجام می‌دهند. این گروه باید در اقدامات خود تجدید نظر کرده و به همکاری با اشغالگران پایان دهند. اگر دولت ترکیه در اشغالگری خود موفق شود و اگر اشغالگران پیروز شوند، این افراد بیشتر از همه متضرر خواهند شد. اگر در چنین شرایطی بهدینان سقوط کند، اشغال بهدینان به معنی پایان یافتن پ.د.ک نیز می‌باشد. باید پ.د.ک این حقیقت را به خوبی درک کرده و برای آن در اقدامات خود تجدید نظر کند."

بهزاد پیرموسی همچنین خاطر نشان نمود که در میان افکار عمومی و مردم جنوب کوردستان اعتراض و نارضایتی علیه اشغالگری افزایش خواهد یافت و گفت؛"از این به بعد اعتراضات و نارضایتی‌ها در میان نمایندگان پ.د.ک علیه اشغالگری ترکیه افزایش خواهد یافت. من در این رابطه امیدوار هستم. خشم مردم جنوب کوردستان و مقاومت گریلا این‌گونه یکی شده و به اشغالگری پایان می‌دهند."