فراخوان مشترک ۴٨ حزب و سازمان کوردستانی به اتحادیه اروپا

۴٨ حزب و سازمان کوردستانی مستقر در اروپا در فراخوانی مشترک از مشترک اتحادیه اروپا خواستند تا نسبت به توقف جنایت‌های دولت ترکیه علیه مردم کورد گام بردارد.

۴٨ سازمان و حزب کوردستانی مقیم اروپا از اتحادیه اروپا درخواست کرده‌اند که این اتحادیه بیش از این از جنایت‌های دولت ترکیه علیه کوردها چشم‌پوشی نکند.

در فراخوان آمده است:

"فراخوان برای اتحادیه‌ی اروپا

اتحادیه‌ی اروپا نباید از جنایات دولت ترکیه مقابل کوردها چشم‌پوشی کند

در روزهای ۱۰ و ۱۱ دسامبر، رهبران اتحادیه‌ی اروپا در تجمعی برای بررسی روابط با دولت ترکیه، شرکت خواهد کرد، همچنین در مورد مجازات‌های این کشور برای اقداماتش در دریای مدیترانه گفتگو می‌کنند.

بر اساس اسناد رسمی اتحادیه، موضوع اصلی این جلسات، اقدامات ترکیه و تحرکاتش در دریای مدیترانه است. ما چندین حزب و سازمان که امضاهایمان در پایین آمده است، این اقدام را کافی نمی‌دانیم، به همین دلیل از اتحادیه‌ی اروپا می‌خواهیم که در این جلسه، که در روز جهانی حقوق بشر برگزار می‌شود، به جنایات دولت ترکیه در قبال کوردها نیز بپردازند و در این رابطه موضع‌گیری در خور و شایسته انجام دهند.

اگر جنایات جنگی دولت ترکیه و نقض حقوق کوردها توسط این کشور که به طور مفصل هم در گزارش کمیسیون حقوق بشر سازمان ملل در سوریه و هم در بیانیه‌های سازمان عفو بین‌الملل و دیدبان حقوق بشر آمده است، در نظر گرفته نشود، این به معنی پاداش دادن به ترکیه به دلیل جنایاتش در عراق و سوریه و داخل خود ترکیه می‌باشد.

دولت ترکیه و تبهکارانش در مقابل چشم همه‌ی جهانیان در اشغال عفرین، گری سپی و سریکانی به قتل‌عام و پاکسازی نژادی دست زدند و در این مناطق به غارت فرهنگی و تاریخی پرداخته‌اند. همچنین پس از اشغال این مناطق به شکنجه، دزدی، غارت، ربودن و سرکوب ساکنان و اهالی آن مناطق پرداختند.

در سایه‌ی حکمرانی فاشیستی هر دو حزب آ.ک.پ و م.ه.پ، ترکیه به یکی از بزرگترین زندان‌های دنیا برای روزنامه‌نگاران، پارلمانتاران و روئسای شهرداری‌ها که با رای مردم انتخاب شدههاند، تبدیل شده است. همچنین روئسای مشترک ه.د.پ در شهرهای بزرگ و شهردارهای منتخب زندانی شده و به دههها سال زندان محکوم شده‌اند.

از طرف دیگر حملات ترکیه علیه کوردستان و اقدامات ضد دمکراسی، سال‌های متمادی است که در عراق ادامه دارد. در نتیجه‌ی حملات هوایی دولت ترکیه در اقلیم کوردستان، ۲۸ شهروند جان خود را از دست داده‌اند و ده‌ها تن نیز مجروح شده‌اند.

در اینجا می‌توان به نمونه های بسیاری اشاره کرد. همان طور که اشاره کردیم، تمامی موارد در بایگانی اتحادیه‌ی اروپا و شورای اروپا و پارلمان اروپا وجود دارد. به همین دلیل ما از رهبران اتحادیه‌ی اروپا که سالهاست چشمان خود را در مقابل جنایت ترکیه علیه کوردها بسته‌اند، می‌خواهیم به این گزارش‌ها نگاهی بیندازند و بر اساس اهداف اتحادیه‌ی اروپا با ترکیه معامله کرده و از حقوق بشر و آزادی و دمکراسی صیانت کنند.

ما احزاب و سازمان‌های کوردی که اسامیمان در زیر آمده است، می‌خواهیم به اتحادیه‌ی اروپا یادآوری کنیم تا با این تجربه روبرو شده و موضع‌گیری لازم را انجام دهند."

اسامی احزاب و سازمان‌هایی که فراخوان را امضا کرده‌اند:

اتحادیه میهنی کوردستان (ی.ن.ک)

جنبش تغییر (گوران)

کنگره جوامع کوردستانی در اروپا (ک.ج.د.ک- اروپا)

جنبش زنان کوردستانی در اروپا (ت.ژ.ک- اروپا)

حزب کمونیست کوردستان (باشور)

حزب زحمت‌کشان (باشور)

حزب آزادی و دمکراسی ایزدی‌‌ها (پاده- باشور)

جنبش آزادی جامعه کوردستان

حزب اتحاد دمکراتیک (پ.ی.د) (روژاوا)

حزب دمکرات کورد- سوریه (روژاوا)

حزب چپ کورد – سوریه (روژاوا)

جنبش نوین کوردستان- سوریه (روژاوا)

حزب چپ دمکرات کورد سوریه

حزب دمکرات کورد سوریه (الپارتی) (روژاوا)

حزب دمکرات پیشرو کورد- سوریه

حزب چپ دمکرات کورد – سوریه

حزب اتحاد دمکرات کورد – سوریه

حزب توافق کورد- سوریه

حزب اصلاح کورد – سوریه

حزب سبز کوردستان – سوریه

حزب دمکرات کوردستان سوریه

حزب کمونیست کوردستان سوریه

حزب اسلامی کوردستان

حزب کمونیست کوردستان

جنبش کاوه

حزب حیات آزاد کوردستان (پژاک)

اتحادیه انقلابیون کوردستان

جامعه دمکراتیک و آزاد روژهلات کوردستان (کودار)

جامعه زنان روژهلات کوردستان (کژار)

پلتفرم هورام

پلتفرم زاگرس

پلتفرم یارسان

یاری کورد

جنبش فرهنگ و هنر کورد

جمعیت کورد اشتوتگارت

فدراسیون علوی‌های کوردستان

فدراسیون جوامع ایزدی

مرکز کوردی برلین

جامعه اسلامی کوردستان

انستیتوی کوردی – آلمان

انستیتوی کوردی بروکسل

مجلس شنگال در تبعید

اتحادیه روحانیون کوردستان

اتحادیه ایزدی‌های سوریه

جمعیت کورد براندنبورگ – برلین

سازمان چتر مجالس زنان ایزدی

فروم دوستی آلمان- کورد در درسدن

کنگره خلق‌های‌ مزوپوتامیا

حزب آزادی مزوپوتامیا

جمعیت حقوق بشر کوردستان