جمعی از زندانیان سیاسی زندان رجایی‌شهر: جمهوری اسلامی مسئول مرگ بکتاش آبتین است

به مناسبت جان باختن آبتین بکتاش، نویسنده و عضو کانون نویسندگان ایران، جمعی از زندانیان سیاسی زندان رجایی‌شهر در نامه‌ایی ضمن ابراز همدردی با بازماندگان این نویسنده، جمهوری اسلامی ایران را مسئول مرگ او دانسته‌اند.

به مناسبت جان باختن آبتین بکتاش، نویسنده و عضو کانون نویسندگان ایران، جمعی از زندانیان سیاسی زندان رجایی‌شهر در نامه‌ایی ضمن ابراز همدردی با بازماندگان این نویسنده، جمهوری اسلامی ایران را مسئول مرگ او دانسته‌اند. در نامه زندانیان سیاسی آمده است: "باورمندیم که تنها با حضور مسئولانه در کارزارهای دادخواهی و به چالش کشیدن حاکمیت در رابطه با جنایاتی از این دست می‌توان مانع از تکرار چنین فجایعی شد."

متن کامل نامه جمعی از زندانیان سیاسی در زندان رجایی‌شهر که نسخه‌ایی از آن جهت انتشار به خبرگزاری فرات ارسال شده است به شرح زیر است:

"ملت بزرگ ایران

بار دیگر لوکوموتیو قتل‌های زنجیره‌ای، در ایستگاه اوین، یکی دیگر از نویسندگان را در بند و زنجیر به کام مرگ کشانید تا به جای آوردن اوجب واجبات را رکورد بزند.

آری، در مسیر مبارزه با سانسور و اجبار و جهالت هزینه‌ی جبران‌ناپذیر دیگری بر جامعه‌ی دگراندیش و آزادی‌خواه وارد آمد. بکتاش آبتین، عضو کانون نویسندگان ایران، جان خود را در راه آزادی بیان فدا کرد تا شاهدی بر خودکامگی حاکمان، سلطه‌ی بازجوها و بی‌کفایتی مقامات قضایی جمهوری اسلامی باشد.

جرم آبتین گفتن و نوشتن بود و گناهش پرسش و روشنگری؛ حبس دلسوزانی چون او، آن هم در شرایط همه‌گیری کرونا، چه مبنایی جز بی‌خردی مسئولین و ترس حاکمان از سرمایه‌های این مرز و بوم دارد.

ما زندانیان سیاسی محبوس در زندان رجایی‌شهر، ضمن ابراز همدردی با بازماندگان آن عزیز بزرگوار، جمهوری اسلامی را مسئول مرگ او می‌دانیم، و باورمندیم که تنها با حضور مسئولانه در کارزارهای دادخواهی و به چالش کشیدن حاکمیت در رابطه با جنایاتی از این دست می‌توان مانع از تکرار چنین فجایعی شد.

سعید اقبالی، مطلب احمدیان، احد برزگر، ایرج حاتمی، حمزه سواری، حسن صادقی، پیروز منصوری، عبدالرسول مرتضوی، علی موسی‌نژاد فرکوش، مهدی مسکین‌نواز، فرهاد میثمی، نصرالله لشنی"

شایان ذکر است که بکتاش آبتین از تاریخ ۵ مهر ۱۳۹۹ برای تحمل ۶ سال حبس خود به اتهام «تبلیغ علیه نظام» و «اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت کشور» در زندان اوین تهران به سر می‌برد. این نویسنده بکتاش آبتین در تاریخ ۱۵ آذر امسال بعد از پس از بالا رفتن تب و فشار خون به دلیل ابتلا به کرونا، از زندان به بیمارستان طالقانی تهران و سپس به بیمارستان ساسان منتقل شد، اما روز شنبه (١٨ دی/ ٨ ژانویه) در بیمارستان جان باخت.