"گزارش ویدیویی برای پنهان‌کاری تمامی جرایم ملی و اخلاقی پارت دمکرات کوردستان تنظیم و پخش شده است"

کمیته روابط خارجه ک.ج.ک در بیانیه‌ای ادعاهای طرح شده در رسانه‌های متعلق به پ.د.ک در مورد فعالان و روزنامه‌نگاران به گروگان گرفته شده بهدینان را غیرواقعی و کذب خوانده و آنرا نقشه ترکیه برای تخریب هویت ملی و میهنی نسل‌های آینده کوردستان عنوان کرده است.

متن بیانیه کمیته روابط خارجه کنفدرالیسم جوامع کوردستان (ک.ج.ک) به این شرح است:

"به افکار عمومی و ملت کوردستان

روز ۴ مارس ٢٠٢١/ ١۴ اسفند ١٣٩٩ سازمان پاراستن پارت دمکرات کوردستان تحت عنوان انجمن آسایش اقلیم کوردستان گزارشی ویدیویی را منتشر کرده است که گویا چند مجرم اعتراف کرده‌اند که با پ.ک.ک ارتباط داشته و درصدد اقدامات خرابکارانه بوده‌اند. این ویدیو واکنش گسترده‌ای را به دنبال داشت و در نخستین ساعت اغلب سازمان‌ها و اکثریت اعضای انجمن آسایش اقلیم کوردستان مشروعیت آنرا مردود دانسته و بی‌اطلاعی خود را از چنین گزارشی اعلام کردند. همچنین وکلای دستگیر شدگان بهدینان نیز بی‌اساس بودن این اعترافات را از لحاظ حقوقی و قانونی اعلام کردند. ما نیز این گزارش ویدیویی و تمامی اتهامات طرح شده در آن را ساختگی و دور از واقع می‌دانیم. به نظر ما این آزادیخواهان به دلیل فکر و آرای آزاد و به دلیل فعالیت روزنامه‌نگاری از سوی پ.د.ک به گروگان گرفته شده‌اند و تمامی اعترافاتی که تحت فشارهای تبهکارانه سازمان پاراستن از آنان اخذ گردیده است و وجدان هشیار خلقمان هیچگاه فریب این سناریوها را نمی‌خورد. سازمان پاراستن پ.د.ک پیش از این به ترور فیزیکی روزنامه‌نگاران می‌پرداخت، اکنون که نمی‌تواند مثل گذشته عمل کند درتلاش ترور شخصیتی آنهاست. اما تمامی این اعمال نتیجه عکس خواهد داشت و آزادیخواهان به گروگان گرفته شده بهدینان بیش از پیش مایه احترام و محبت خواهند بود.

ویدیوی اعترافات که از سوی پاراستن پ.د.ک با هدف مجرم نشان دادن آزادیخواهان بهدینان پخش شده است در اساس اثباتگر بی‌گناهی این آزادیخواهان است و همزمان نشان دهنده درماندگی پ.د.ک و پاراستن نسبت به افزایش محبوبیت این آزادیخواهان در میان خلق کوردستان و حمایت بین‌المللی از آنهاست. تمامی صداها و مدارک ویدیوی منتشر شده به منظور سناریوسازی گردهم آورده شده و هیچ گونه مبنای حقوقی، اخلاقی و انسانی ندارند.

اگر همچنانکه در ویدیوی پاراستن پ.د.ک آمده گرفتن عکس با گریلا جرم باشد، پس قبل از همه باید رئیس پارت دمکرات کوردستان مجرم شناخته شود، زیرا او نه تنها عکس بلکه دارای ویدیو[ی ملاقات با نیروهای گریلا] است. این جرم‌انگاری در عین حال تحقیر تمامی پشیمرگه‌هایی است که در جریان جنگ علیه داعش شانه به شانه گریلا جنگیدند و با مباهات بسیار کنار گریلاها عکس یادگاری گرفتند. همچنین اهانت به تمامی رفقای پیشمرگه است که همراه رفقای گریلا در یک سنگر به درجه شهادت رسیدند. این سیاست‌ورزی سازمان پاراستن پارت دمکرات کوردستان در اساس نقشه ترکیه برای تخریب هویت ملی و میهنی نسل‌های آینده است، زیرا گریلا شناسه استقامت ملی کوردهاست و هر کورد میهن‌دوست و هر انسان آزادیخواهی به گریلا مباهات می‌کند.

در گزارش ویدیویی مذكور تهمت‌ و افتراهای بسیاری به جنبش آزادیخواهی کوردستان نسبت داده شده‌اند. ما بارها اعلام کرده‌ایم که به هیچ عنوانی علیه موقعیت اقلیم جنوب کوردستان گام برنداشته‌ایم و در سخت‌ترین دوره از این جایگاه و خلقمان در این بخش دفاع کرده‌ایم و از این به بعد نیز آنرا محافظت می‌کنیم. بزرگترین خطر برای جایگاه و خلق جنوب کوردستان و حتی تمامی کوردستان، سیاست‌های پارت دمکرات کوردستان است که به اشغالگران زمینه می‌دهد و به قتل‌عام‌ها مشروعیت می‌بخشد. ترکیه از طریق پارت دمکرات کوردستان جنوب را اشغال کرده است، اقتصاد این بخش میهنمان را به تاراج می‌برد و آنرا به ویرانه مبدل می‌کند، سیاست فرهنگی را حاکم کرده‌اند که فرهنگ و جامعه و فرد کورد را فرومی‌پاشد. اکنون نیز قوه قضائیه را به تمامی به ترکیه واگذار کرده‌ است و به درخواست ترکیه روزنامه‌نگاران و فعالان مدنی را بازداشت می‌کند. سیاست‌های امنیتی، نظامی، اقتصادی و فرهنگی که اکنون علیه خلقمان در جنوب کوردستان به اجرا گذاشته شده، تداوم همان سیاست‌های حکومت فاشیست آ.ک.پ و م.ه.پ در شمال و روژاوای کوردستان علیه سیاستمداران و فعالان کورد است.

تصادفی نیست که مسرور بارزانی در روز حمله اشغالگرانه ترکیه به عرصه گاره فعالان بهدینان را جاسوس معرفی کرده و در روزی که از «ناصر الحریری»، خائن و نوکر ترکیه و قصاب شنگال و عفرین و سریکانی با پهن‌ کردن فرش قرمز در کاخ‌های پارت دمکرات کوردستان در هولیر استقبال می‌شود، ویدیوی اعترافات همان روزنامه‌نگاران از سوی مسرور بارزانی پخش می‌شود.

این گزارش ویدیویی برای پنهان‌کاری تمامی جرایم ملی و اخلاقی پارت دمکرات کوردستان تنظیم و پخش شده است. برای پنهان‌کاری ترور روزنامه‌نگاران و آزادیخواهان و پارلمانتاران است. برای لاپوشانی استقبال از قصاب عفرین و سریکانی و شنگال، «ناصر الحریری» در کاخ‌ها و تالارهای پارت دمکرات کوردستان با فرش قرمز است. برای پرده‌پوشی شکست تاریخی ترکیه در گاره و هفتانین است، برای پنهان‌کاری واقعیت تحویل دادن سیاستمدار کورد «عمر بارتان» به دولت ترکیه است. برای پرده‌پوشی دزدی و فساد و سیاست فقیرکردن خلق جنوب کوردستان است.

یکبار دیگر افکار عمومی و تمامی نیروها و جریان‌های سیاسی و اجتماعی را فرامی‌خوانیم تا در مقابل نقض حقوق و مبانی آزادی، حبس و شکنجه آزادیخواهان، وارونه‌کردن و تحریف حقایق و اهانت به مبانی ملی و میهنی به وظایف و مسئولیت‌های دمکراتیک خود عمل کنند."