هجوم چماقداران اردوغان به مراسم گرامیداشت قربانیان قتل‌عام آنکارا

پلیس ترکیه به برگزارکنندگان مراسم ششمین یادبود قربانیان قتل‌عام ١٠ اکتبر میدان گاری آنکارا حمله کردند، اما هجوم چماقداران اردوغان نتوانست مانع از برگزاری مراسم یادبود شود.

امروز ششمین سالگرد قتل‌عام میدان متروی آنکاراست. مدارک مستند نشان می‌دهند که در ١٠ اکتبر ٢٠١۵ سازمان اطلاعات ملی ترکیه (میت) در لباس اعضای گروه تبهکار داعش عناصری را به گردهمایی بزرگ هواداران ه.د.پ در میدان گاری آنکارا فرستاد تا با منفجر کردن خود تعداد زیادی از آزادیخواهان را به قتل‌عام برسانند. در این حمله تروریستی ١٠۴ آزادیخواه به قتل رسیدند.

به مناسبت ششمین سال قتل‌عام گاری، سازمان‌های آزادی‌خواه ساعت ٩ امروز برای گرامیداشت یاد قربانیان این جنایت گردهم آمدند. پلیس ترکیه به شرکت کنندگان حمله کرد و ده‌ها نفر را دستگیر نمود.

پس از آنکه چماقداران مسیر راهپیمایی به سوی میدان گارای (مترو) را سد کردند شرکت کنندگان اقدام به تشکیل زنجیره انسانی در ایستگاه مترو نمودند. چماقداران اردوغان اعلام کردند که بجز خانواده قربانیان هیچ کسی دیگری حق شرکت در مراسم گرامیداشت قربانیان را ندارد.

گروهی ٣٠ نفر از شرکت کنندگان که درصدد رسیدن به میدان اولاشترم بودند مورد حمله چماقداران رژیم قرار گرفتند. پلیس به این گروه حمله کرد و پس از دستگیری آنان را بر زمین کشیدند.