"مادام که نظام ارتجاع جمهوری اسلامی بر علیه خلق‌هاست، وظیفه ما انسجام و همبستگی هر چه بیشتر است"

​​​​​​​اعمال وقیحانە از طرف نظام حاکم بر ایران معتقدیم جنایات رژیم و اعمالش دست آخر به جز ننگ و نفرت هرچه بیشتر برای سردمداران آن به ارمغان نخواهد آورد و اعلام می‌نماییم کە امروز هنگامەی ایفای نقشی تاریخی‌ست کە بر عهدەی ما قرار دارد.

شورای مدیریتی پلاتفرم یارسان در بیانیه‌ای بازداشت، شکنجه و حقارت یک بازپرس قضایی رژیم استعمارگر جمهوری اسلامی به شهروندان یاری را به شدت محکوم کرده و خواستار همبستگی هر چه بیشتر خلق در برابر بدخواهان شده است.

متن بیانیه پلاتفرم یارسان به این شرح شرح است:

"در این تندپیچ تاریخی حیات خویش و آیین و سرزمینمان وظیفه داریم شعار انقلاب‌مان را عملی سازیم، همه با هم دوباره سر می‌دهیم «مقاومت پیروزی‌ست» دردی که انسان را به سکوت وا می‌دارد، بسیار سنگینتر از دردی‌یست که انسان را به فریاد وا می‌دارد..!

باورها و اعتقاداتی که تاکنون در جامعه به وجود خویش ادامه دادەاند نشان از نامیرا بودن جوهره‌ی زیستی آن در جامعه است. اصرار بر زیستن و مقاومت از سوی اندیشه‌ها و تنوعات هویتی که از جانب دولت مداران به عنوان اقلیت نام برده می‌شود گویای خودآگاهی بر فلسفه‌ی وجود خویش است. می‌توان در مورد خلق یارسان نیز چنین گفت که علیرغم فشار و انکاری که همواره بر این خلق تحمیل می‌شود فلسفه‌ی مقاومت پیروزی‌ست را از ازل خط مشی خویش قرار داده و در عمل نیز تا بە امروز این را بە اثبات رساندەاند.

باید در نظر داشت که شیوه‌ی تفتیش عقاید که مختص قرون وسطا بود امروزه به صورتی دیگر در دول خودکامەی امروزی نیز در نمود فشار، نسل کشی و منزوی گردانیدن خلق‌ها و شهروندان تداوم دارد. در ادامە این فشارها و هتک حرمت‌ها بە باورمندان آیینی، خصوصا یارسان؛ اینبار و در اقدامی مشابە چند سال قبل و بە دستور و تاکید بازپرس دادگاە و با گفتن این جملە کە 'شما کوردها همگی دزد و بزهکار بودە و باید سبیلت را بتراشم!' شارب یک باورمند دیگر آیین یاری با نام جواد احمدی اهل گوران و ساکن ساوە در زندان مرکزی این شهر مورد بی‌حرمتی قرار گرفتە‌است!

امروزە حاکمیتی با این فرم و محتوا یعنی حاکمیت نظام مطلقە فقیە با مبانی آزادی و دمکراسی و عدالت اجتماعی، ماهیتاً سر جنگ دارد؛ از اینرو روز به روز با عدم مشروعیت و روابودگی روبه‌رو خواهد شد و اگر بر قالب‌های خویش اصرار ورزد و پروسه‌ی تحول بنیادین را مد نظر قرار ندهد، روزانه و بطور مستمر در مقابل مطالبات بر حق مردم قرار خواهد گرفت. یعنی با اصرار بر قبول رهبری یک شخص، اصرار بر مرکزگرایی بیش از حد، دین‌گرایی، مذهب‌گرایی، جنس‌گرایی، تبعیض کشنده، نظامی‌گری و امنیتی کردن تمام مسایل، فساد افسار گریخته و سازمند و کلان در حاکمیت، ترویج فساد و…، حاکمیت سعی بر فتح جامعه و برده و بنده گردانیدن مردم نماید، البته که با واکنش‌های ارادی، معیارمند و هدفدار جامعه روبرو خواهد شد. در اینصورت تنها راه و حربه‌ی حاکمیت جهت استمرار خویش به ناروایی، زور و خشونت است که بی‌گمان به نتیجه‌ی مطلوب نخواهد رسید.

ما همچون پلاتفرم یارسان ضمن محکومیت این اعمال وقیحانە از طرف نظام حاکم بر ایران معتقدیم جنایات رژیم و اعمالش دست آخر به جز ننگ و نفرت هرچه بیشتر برای سردمداران آن به ارمغان نخواهد آورد و اعلام می‌نماییم کە امروز هنگامەی ایفای نقشی تاریخی‌ست کە بر عهدەی ما قرار دارد. باشد کە وجدان‌های بیدار آگاەتر و مسئولانەتر گام در مسیر مبارزە بر علیە این تبعیض‌ها، ناعدالتی‌ها و هتک حرمتها برداشت و هم‌صدا مقاومت را بە پیروزی تبدیل کنند.

شورای مدیریتی پلاتفرم یارسان"