نماینده مجلس سردشت و پیرانشار: در شهر من مردم خانوادگی مهاجرت می‌کنند!

کمال حسین‌پور نماینده مردم سردشت و پیرانشار در مجلس رژیم ایران درباره مهاجرت مردم در حوزه انتخابیه خود گفته است: این موضوع از حدود پنج ماه پیش در سردشت شروع شده است؛ تا جایی که تا کنون بیش از هزار نفر از مردان و زنان جوان سردشتی از کشور مهاجرت کرده‌اند.

جانباختن یک خانواده کورد سردشتی در نتیجه غرق شدن قایل حامل پناهجویان که از فرانسه عازم بریتانیا بود واکنش‌های گسترده‌ای را در داخل و خارج کوردستان به دنبال داشته است.

کمال حسین‌پور، نماینده سردشت و پیرانشار در مجلس رژیم اشغالگر ایران در گفتگو با سایت خبری رویداد ٢۴ از موج گسترده مهاجرت کوردها خبر داده و می‌گوید؛"از پنج ماه پیش بیش از هزار نفر از مردان و زنان جوان سردشتی از کشور مهاجرت کرده‌اند. بیشتر این مهاجران را مردان و حدود ۲۰ تا ۳۰ درصد را افرادی تشکیل می‌دهند که به صورت خانوادگی مهاجرت کرده‌اند."

حسین‌پور تلویحا به تحمیل فقر سیستماتیک رژیم استعمارگر جمهوری اسلامی ایران در روژهلات کوردستان پرداخته و گفته است که در سردشت هیچ کارخانه صنعتی فعال نیست و کشاورزی هم تعطیل است. همچنین به گفته این نماینده مجلس از سه بازارچه مرزی، دو تای آن تعطیل است.

او با اشاره به اینکه مردم نیاز به شغل دارند، تاکید کرده:"شرایط به گونه‌ای شده که مردم مانند آقای رسول ایران‌نژاد که جان خود و خانواده‌اش از دست رفت، هرچه دارند می‌فروشند و با کمک قاچاقچیان کشور ترکیه به این کشور رفته و از آنجا راهی اروپا می‌شوند."

شایان ذکر است که رسول ایران‌نژاد (٣۵ ساله) شهروند کورد سردشتی به همراه همسرش شیوا محمدپناهی (٣۵ ساله) و سه فرزند این خانواده نینا،  آنتیا (٩ ساله) و آرمین (۶ ساله) روز ٢٩ اکتبر در راه مهاجرت به بریتانیا از فرانسه در کانال مانش غرق شدند.