پروین بولدان: تا زمانیکه انزوای امرالی برداشته نشود، راه‌حل امکان‌پذیر نیست

​​​​​​​پروین بولدان ریاست مشترک حزب دمکراتیک خلق‌ها به انزوای تحمیل شده بر رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان اشاره کرده و اظهار داشت تا زمانیکه انزوای امرالی ادامه داشته باشد، راه‌حل امکان‌پذیر نیست.

پروین بولدان ریاست مشترک حزب دمکراتیک خلق‌ها، با ابراز محکومیت قتل زنان در حسکه اظهار داشت: ما قتل زنان سیاستمدار، سعده فیصل الحرمس و هند لطیف الغدار و همچنین قتل ۲۳ غیر نظامی را در حمله داعش محکوم می‌کنیم. تنها راه نابودی کامل داعش، مبارزه مشترک خلق‌هاست.

بولدان در ادامه سخنرانی خود با اشاره به تهدیدهای مبنی بر تعطیلی حزب دمکراتیک خلق‌ها نیز اظهار داشت: ما به تهدیدهای این افراد توجهی نمی‌کنیم، ما به مبارزه خود ادامه داده و سازماندهی و مبارزه خود را گسترش می‌دهیم، آن ار ارتقا می‌دهیم. اراده ۶ میلیون نفر را نادیده می‌گیرند، اما ما ۱۲ میلیون نفر خواهیم شد و در مقابل انها ایستادگی می‌کنیم.

پروین بولدان همچنین با اشاره با تصمیم دادگاه حقوق بشر اتحادیه اروپا در رابطه با صلاح‌الدین دمیرتاش نیز اظهار داشت: این تصمیم صرفا شامل صلاح الدین دمیرتاش نمی‌شود، تمامی سیاستمداران را شامل می‌شود، تصمیم دادگاه حقوق بشر به محاصره سنگین سیاست دمکراتیک در ترکیه اشاره می‌کند. بولدان در ادامه می‌گوید: موضع دولت ترک مبنی بر اینکه این تصمیم دادگاه هیچ ارتباطی با ما ندارد، به تمامی موضع سیاسی و نه حقوقی دولت را تایید می‌کند.

پروین بولدان در ادامه سخنان خود با اشاره به دستگیری لیلا گووَن، ریاست جامعه دمکراتیک و گشودن پرونده‌ای تحت نام پرونده کوبانی نیز اظهار داشت: طبق اظهارات دادگاه حقوق بشر اروپا، این پرونده، پرونده‌ای سیاسی بوده و تله‌ای برای سیاست دمکراتیک محسوب می‌شود. کسانی که دستگیر شده‌اند، سر سوزنی کشور ضرر نداشته‌اند، اما در مقابل این سیاستمداران، با ذهنیت کودتاگرانه ۱۵ ژوئیه و طرح نابودی رفتار می‌شود.

بولدان در رابطه با تلاش‌های دولت برای مجرم دانستن رهبر خلق کورد، عبدالله اوجالان نیز گفت: حزب ما در تمامی پلتفرم‌های خود صریحا اعلام کرده است که آقای اوجالان را به عنوان آدرس، اراده و فرصتی برای دست‌یابی به راه حل می‌داند و هیچگاه از این موضع تنازل نکرده است. در میانه سالهای ۲۰۱۳-۲۰۱۵ مگر همین حاکمیت برای دست‌یابی به راه حل در امرالی با آقای اوجالان مجموعه دیدارهایی را انجام نداد؟ چرا، انجام داد. در سال ۲۰۱۵، در دولما باغچه به عنوان مرحله‌ای از این دیدارها، هیات ما و هیات دولتی مگر تفاهمنامه‌ای را منتشر نکردند؟ چرا، منتشر کردند. علیرغم تمامی این موارد، با انتشار تصاویری از دفاتر حزبیمان در رسانه های اجتماعی، تلاش می‌کنند که حزبمان را به دلیل نوع معرفی و جایگاه آقای اوجالان به ترور متهم کنند، به آنها می‌گوییم: با این اقدامات به هیچ نوایی دست پیدا نمی‌کنید.

پروین بولدان در رابطه اعتصاب غذای زندانیان سیاسی در زندان‌های کوردستان و ترکیه نیز از ۲۷ نوامبر در اعتراض به انزوای رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان آغاز شده است اظهار داشت: اجازه بدهید کاملا صریح باشیم؛ آنچه که وجود دارد انزوا نیست، فراتر از انزوا و حصر است. انزوایی تشدید شده و مطلق است و همانگونه که کمیته منع شکنجه سازمان حقوق بشر اتحادیه اروپا نیز تصریح کرده است، انزوای وی ارتکاب جرم علیه بشریت است، شکنجه‌ای سنگین است. این شکنجه ضد بشری اکنون در تمامی کشور گسترش پیدا کرده است. اما تلاش می‌کنند این وضعیت را کاملا عادی جلوه بدهند، به جامعه بقبولانند، اما ما اجازه نمی‌دهیم.

بولدان در ادامه خاطرنشان ساخت که ما به حاکمیت کنونی که به اقتدارگرایی در زندان و حاکمیت بر دستبندها تبدیل شده است، هشدار می‌دهیم، بعید نیست که اعتصاب غذا به اعتصاب غذایی سراسری و گسترده، بدون بازگشت و نامحدود تغییر پیدا کرده و در شرایط کنونی به دلیل شیوع کرونا می‌تواند به نتایج خطرناکی منجر شود. به همین دلیل درخواست ما اینست که هر چه زودتر صدای زندانیان ما را بشنوند. ما بار دیگر اعلام می‌کنیم، درخواست‌ها و مطالبات زندانیان مطالبات ما هستند.