پیام تبریک ٢۶ شخصیت برجسته جهانی به مناسبت ١٠مین سالگرد انقلاب روژاوا

٢۶ نویسنده، هنرمند و دانشمند در نامه‌ای مشترک دهمین سالگرد انقلاب روژاوا را تبریک گفتند.

به مناسبت ١٠مین سالگرد انقلاب روژاوا، ٢۶ شخصیت برجسته جهان از کشورهای گوناگون نامه‌ای منتشر کرده و ضمن تبریک خواستار محافظت از انقلاب شدند. شخصیت‌های همچون نوام چامسکی، کلاودو مراندا و سلوا فردریک ایمرث در این نامه‌ خواستار بستن آسمان شمال و شرق سوریه به روی هواپیماهای ترکیه شده‌اند.

در پیام مشترک آمده است:

"انقلاب روژاوا در سال ٢٠١٧ قریب ۵ میلیون نفر از جمله کورد، عرب، سریانی، ترکمن، ارمنی و ایزدی‌ها را در خود جای داده بود. خلق روژاوا از سوی دمکراتیک‌ترین قانون اساسی جهان اداره می‌شد و سیستمی که متکی بر مجالس خلق و نمایندگی تمامی خلق‌ها بود آن را مدیریت می‌نمود.

انقلاب روژوا در تمامی سطوح با پیشاهنگی زنان، پیشبرد نظام عدالت اجتماعی، احترام به تمامی جانداران و نوآوری در حوزه فرهنگ ادامه دارد. محافظت از روژاوا به معنی مشارکت انسان در فعالیت‌‌های ملموس زندگی اجتماعی علیه نظام دولت-ملت و سرمایه‌داری است.

ما از مطالبات ٣۴ حزب سیاسی و جنبش روژاوا که خواستار بستن آسمان شمال و شرق سوریه به روی ترکیه هستند حمایت می‌کنیم. برای تأثیرگذاری هر چه بیشتر لازم است همبستگی ما تنها محدود به حمایت لفظی نباشد. پشتیبانی از روژاوا به محنی مشارکت در پیشرفت زندگی فارغ از مدل دولت-ملت، سرمایه‌داری و سلطه خاندانی است. شاید نتوانیم یکبار این سیستم پوسیده را از میان برداریم، اما می‌توانیم خارج از منطقه مدرنیته کاپیتالیستی عرصه‌های گسترده‌ای را ایجاد کنیم.

اسامی افرادی که این نامه را امضا کرده‌اند؛

سامی عواد، فلسطین

دبی بوکچین، آمریکا

گایل برادبروک، انگلیس

ژوائو کامارگو، پرتغال

نوام چامسکی، آمریکا

گیگی کویل، آمریکا

سلیم دارا، بنین

سلویا فدریسی، آمریکا

تیوکاسین چوستروس، آمریکا

دیوید هاروی، آمریکا

جیسن هیکل، انگلیس

میکی کاشتان، انگلیس

آشیش کوساری، هندوستان

آلنور لادها، آمریکا

سبینه لیچتنفلس، پرتغال

هیومن استاندس شیرینگ، آمریکا

کلودیو میراندا، برزیل

لین مورفی، کاستاریکا

کومی نایدو، آفریقای جنوبی

کارنه روز، انگلیس

آیدا شبلی، فلسطین

راژندرا سینگ، هندوستان

مارینا سیترن، آمریکا

کارلن کوین، آمریکا

(وی) فرملی اف انسلر، آمریکا

مارتین وینیچی، پرتغال.