پیکر ۴ کارگر کمپ مخمور طی مراسمی شایسته به خاک سپرده شد

​​​​​​​طی مراسمی پیکر ۴ کارگر کمپ مخمور که امروز در یک حادثه رانندگی جان باختند، به خاک سپرده شد.

روز گذشته (یکشنبه ١٧ ژانویه) شش تن از جوانان ساکن کمپ پناهندگان مخمور که می‌خواستند برای تامین معیشت خود به بغداد بروند، در مسیر میان شرگات و بیجی از توابع استان صلاح‌الدین دچار حادثه رانندگی شدند. در نتیجه‌ی این حادثه چهار تن از این جوانان جان خود را از دست دادند و دو تن دیگر نیز مجروح شدند و مجروحین به بیمارستان گیاره منتقل شدند. ساکنین مخمور پیکرهای دنیز خلیل دنیز، محمد سیسو طاهر، هوگر موسی یوسف و جیهاد محمد حاجی را به خاک سپردند.

 پس از روی دادن این حادثه اهالی کمپ مخمور برای تحویل گرفتن جنازه و همچنین مجروحین  به محل حادثه رفتند و پس از تحویل گرفتن پیکرهای کشته شدگان به کمپ برگشتند. اهالی کمپ در مقابل مسجد سوم منطقه به استقبال آنها رفتند و پس از انجام مراسم آیینی طی مراسمی بزرگ در مرکز فرهنگ و هنر مخمور هر چهار پیکر به سمت قبرستان برده شد و به خاک سپرده شدند.

حاجی کاچان رئیس مشترک انجمن خلق از طرف ساکنین کمپ مخمور سخنرانی کرد و در ابتدا به خانواده هر چهار جوان تسلیت گفت. وی اعلام کرد: امروز اهالی کمپ غمگین هستند. بارها چنین حوادثی برای ما رخ داده است. امروز از چهار تن از جوانانمان که طی حادثه رانندگی جان خود را از دست داده‌اند خداحافظی می‌کنیم. ما بارها چنین اتفاقاتی را پشت سر گذاشته‌ایم و هربار با اراده‌ای نیرومند چنین حوادثی را سپری کرده‌ایم. باز هم با همان نیرو و اراده این روزهای سخت را پشت سر خواهیم گذاشت.

 در پایان نیز کاچان به رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان، مبارزان آزادی، خانواده هر چهار جوان و همچنین خلق کورد و اهالی کمپ تسلیت گفت.

 سپس خانواده‌ی هر چهار جوان از اهالی کمپ به خاطر زحماتشان و حضورشان تشکر کردند.

مراسم با شعارهای " زنده‌باد رهبر آپو"، "شهدا زنده‌اند" پایان یافت و پیکر هر چهار جوان در قبرستان کمپ به خاک سپرده شد.