پژاک: تداوم خطمشی شهدا، ضامن پیروزی است

کمیته‌ی شهیدان حزب حیات آزاد کوردستان (پژاک) با صدور بیانیه‌ای فرارسیدن نوروز را نخست به خانواده‌های شهدا و تمام خلق کورد تبریک گفت و همه را به حضور پُررنگ و حماسی خویش در مراسم‌های نوروزی فراخواند.

بیانیه‌ی کمیته‌ی شهیدان حزب حیات آزاد کوردستان (پژاک) که به مناسبت فرارسیدن نوروز منتشر کرد به شرح زیر است:

در آستانه‌ی فرارسیدن بهار و جشن تاریخی نوروز که نماد اوج مقاومت، اتحاد و پیروزی‌ خلق است در برابر نظام سلطه و ستم، یاد و خاطره‌ی تمامی شهدای راه آزادی و دمکراسی را گرامی‌ داشته، و این جشن تاریخی و سرشار از معنا را به تمامی خلق کورد و به‌ويژه خانواده‌های ارجمند و سرافراز شهدا تبریک و تهنیت عرض می‌کنیم.

خلق کورد یکی از آن خلق‌های است که در طول تاریخ هیچگاه در مقابل نظام‌های ضد‌خلقی و ذهنیت‌های مرتجع و تمامیت‌خواه سر خم‌ نکرده، و به‌منظور برساخت جامعه‌ وحیاتی آزاد، همواره در حال پیکار و ایستادگی بوده است. بدون شک اگر امروزه نیز سنت‌ مقاومت نوروز همچنان زنده و پویا است و کوردستان به مرکز و محور مبارزه جهت صیانت از ارزش‌های راستین جامعه‌ی  انسانی مبدل شده، این ثمره‌ی رنج و از خودگذشتگی شهدای بیشماری است که در نهایت اخلاص و تعهد به ارزش‌های اصیل انسانی و انقلابی‌گری، تا واپسین نفس بر فلسفه‌ی آزادی و آزادگی اصرار ورزیدند و جانشان را فدای سعادت و بهروزی جامعه‌ کردند. از این رو، زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره‌‌ی شهدا، یکی از وظایف اصلی و مهم هر انسان آزادی‌خواه و میهن‌دوست است.

رژیم‌های اشغالگر کوردستان به‌ويژه رژیم مرگ‌ بستر و مرگ‌ گستر حاکم بر ایران، همواره سعی نموده‌اند که از «نوروز» معنازدایی کرده و این نماد مقاومت و بازیافتن مجدد هویت و فرهنگ اصیل جامعه را دچار تحریف کنند. در این برهه‌ی حساس و تاریخی که انقلاب ‍‍زن، زندگی، آزادی با پیشاهنگی خلق کورد همچنان در سراسر ایران در جریان است و تاکنون خلق‌های آزای‌خواه در این راه هزینه‌های زیادی را متحمل و متقبل شده‌اند، حضور پُرشور و گسترده‌ی مردم علی‌الخصوص خانواده‌های شهدا در آیین‌های استقبال از نوروز بسیار مهم و تاثیرگذار خواهد بود.

بار دیگر ضمن تبریک سال نو و جشن قیام و مقاومت به تمامی خلق‌های رنجدیده‌ و مبارز، یاد و  خاطره‌ی تمای شهدای راه آزادی و دمکراسی را گرامی‌ داشته، عهد می‌بندیم که تا نیل به جامعه و حیاتی آزاد بر مبنای خط‌مشی شهدا به مبارزه و مقاومت ادامه دهیم، همچنین از تمامی آحاد خلقمان در شرق کوردستان خصوصا خانواده‌های محترم  و معزز شهدا خواستاریم که با حضور پُررنگ و حماسی خویش در مراسم‌های نوروزی، سیاست‌های پلید و جنگ‌ويژه‌ی رژیم را بی‌تاثیر، و با گرامیداشت یاد و خاطره‌ی شهدا، مرحله‌ای باشکوه‌تر از قیام و مقاومت را رقم بزنند.