شرکت کنندگان کنفرانس «موضع‌گیری ملی»: باید پ.ک.ک از لیست سازمان‌های تروریستی خارج شود

با ابتکار کنگره ملی کوردستان کنفرانسی تحت عنوان «مشاوره‌ی موضع‌گیری ملی علیه اشغالگری ترکیه» با شرکت ٢٠٠ نفر از سیاستمداران، فعالان و شخصیت‌های هر چهاربخش کوردستان برگزار شد. شرکت کنندگان بر لزوم خارج کردن نام پ.ک.ک از لیست ترور تأکید کردند.

کنفرانس یک روزه کنگره ملی کوردستان با شعار «مشاوره‌ی موضع‌گیری ملی علیه اشغالگری ترکیه» بصورت آنلاین در شبکه ZOOM برگزار شد. در این کنفرانس ٢٠٠ نفر از سیاستمداران و روشنفکران شرکت کردند. شرکت کنندگان خاطرنشان کردند که پ.ک.ک برای آزادی ملت کورد مبارزه می‌کند و از کشورهای غربی درخواست کردند نام پ.ک.ک را از لیست سازمان‌های تروریستی خارج کنند.

در بخش دوم کارگروه رمزی کارتال رئیس مشترک کنگره خلق در سخنانی به مواضع نیروهایی که در مقابل حملات اشغالگرانه ترکیه سکوت اختیار کرده‌اند اشاره کرد. کارتال گفت قبل از درخواست کمک از آمریکا و کشورهای غربی باید از مردم کورد درخواست کمک شود و افزود:"اگر روشنفکران، فعالان و سیاستمداران کورد در مقابل این حملات سکوت کنند دنیا هم ساکت خواهد بود. ما باید در مقابل کوردهایی که خود را به کوری و کری زده‌اند صدای خود را بلند کنیم. سکوت در مقابل اشغالگری یک جرم است، مایه رسوایی است. ما باید این سکوت را رسوا کنیم."

بختیار مصطفی نماینده حزب زحمت‌کشان کوردستان به سکوت برخی از احزاب جنوب کوردستان اشاره کرد.

حسن جنگو نماینده حزب پیشرو بر لزوم گسترش فعالیت‌‌ها برای موضع مشترک ملی برای درهم شکستن حملات اشغالگرانه تأکید کرد.

تارا حسین نماینده جنبش آزادیخواهی جامعه کوردستان خاطرنشان کرد که برای پایان دادن به حملات ترکیه لازم است نام پ.ک.ک از لیست ترور خارج شود.

طاهر کوچر رئیس مشترک کنفدراسیون جوامع کورد ساکن آلمان در سخنانی به خصومت دولت ترکیه با کوردها در طول تاریخ و حمله به دستاوردهای ملت کورد اشاره کرده و تنها راه حل این مسئله را اتحاد و همبستگی کوردها عنوان کرد.

سلیم ساداک سیاستمدار کورد شمال کوردستان گفت:"باید پ.ک.ک از لیست سازمان‌های تروریستی خارج شود، ما باید برای آزادی آقای عبدالله اوجالان فعالیت‌های خود را افزایش دهیم.

رِکار احمد سیاستمدار جنوب کوردستان در سخنانی گفت: چنانچه آشکار است ایالات متحده آمریکا و اروپا از دولت ترکیه در حمله به کوردها حمایت می‌کنند. ما باید فعالیت‌های لابی خود را گسترش دهیم، زیرا ترکیه نه تنها پ.ک.ک بلکه تمامی کوردها را هدف حمله قرار داده است.

محسن عثمان سیاستمدار روژاوای کوردستان گفت:"احمد خانی ٣٠٠ سال پیش در مورد لزوم اتحاد کوردها سخن گفته است اما ما کوردها پس از این همه سال هنوز نتوانسته‌ایم به وحدت داخلی دست یابیم."

آزاد محمدزاده سیاستمدار روژهلات کوردستان نیز در سخنانی گفت:"شمال و جنوب کوردستان هدف حملات گسترده‌ای قرار گرفته‌اند. می‌خواهند با این حملات کوردها را مرعوب کنند."

مصطفی رشید سیاستمدار کورد اهل جنوب کوردستان هم اظهار کرد: باید ما برای خارج کردن نام پ.ک.ک از لیست ترور تلاش کنیم.