سودای فتنه‌گری پ.د.ک در هفتانین و متینا

پ.د.ک در منطقه‌ی هفتانین-متینا که دو منطقه‌ی گریلا هستند، به دنبال اعمال مخرب است. گفته می‌شود سربست لزگین که در حمله داعش از شنگال گریخته بود همراه با عزیز ویسی فرمانده‌ی نیروهای زیروانی، برای اعمال مخرب در حال فعالیت و تدارک هستند.

پارت دمکرات کوردستان که باشور کوردستان را تقدیم دولت ترکیه کرده است و علیه جنبش‌های کوردی و بویژه جنبش ازادیخواهی مردم کورد، با نیروهای اشغالگر همراهی می‌کند، زمانی که دولت ترکیه در فشار قرار می‌گیرد، خود وارد میدان می‌شود. پس از آنکه حملات اشغالگرانه‌ی ترکیه با مقاومت شکست‌ناپذیر گریلا متوقف شده و سربازان تُرک مجبور به عقب‌نشینی شدند، پ.د.ک فعالیتهای تخریبی جدیدی را آغاز کرده است و قصد دارد حکومت عراق و اتحاد میهنی را نیز در بازیهای خود دخیل کند و چندین منطقه را به کنترل درآورد.

می‌خواهد عراق را نیز در بازی‌های کثیف خود وارد کند

بر اساس اطلاعاتی که از منابع محلی به دست ما رسیده است، سربست لزگین و عزیز ویسی که دو مسئول نظامی پ.د.ک هستند، از ابتدای اکتبر به منظور انجام اعمال مخرب در مناطق گریلا، دست به تحرکاتی زده‌اند.

سربست لزگین و عزیز ویسی می‌خواهند نیروهای نگهبان مرزی عراق را نیز در این بازی خود شریک کنند. در ۱۵ ماه جاری شیخ علو و سربست لزگین از فرماندهان پیشمرگه‌ی پ.د.ک در دهوک و عزیز ویسی فرمانده‌ی نیروهای زیروانی و یک مسئول دیگر پ.د.ک با نام بروست، با یک هیئت مرزبانی عراق و یک هیئت دستگاه اطلاعاتی ترکیه میت با کاروانی متشکل از ٣٠ خودرو به ناحیه‌ی کانی ماسی استان دهوک رفته بودند.

بر اساس اطلاعاتی که به دست ما رسیده است، جلسه‌ی این افراد در مقر نیروهای مرزبانی عراق در کانی ماسی برگزار شده بود. در این جلسه از نیروهای نظامی عراق خواسته شده است که چندین منطقه را که در نوار کانی ماسی-زاخو قرار می‌گیرند، را کنترل کرده و علیه جنبش آزادی کورد نیز از لحاظ اطلاعاتی با آنها همکاری کنند. پارت دمکرات کوردستان اینچنین در تلاش است نیروهای عراقی را نیز در بازی کثیف خود وارد کنند.

هدف آنها ایجاد جنگ میان پیشمرگه و گریلا است

پس از این جلسه، مسئول دستگاه اطلاعاتی نظامی پ.د.ک که فردی با نام بروست است و در این جلسه شرکت داشته است، این شایعه را منتشر کرده که گویا گریلا قصد حمله به پیشمرگه را دارد. اینگونه تلاش می‌کنند پیشمرگه را به جنگ با گریلا وادارند، برای این هدف نیز نیروهای پیشمرگه را از زاخو منتقل کرده و در منطقه مستقر کرده‌اند. بر اساس اطلاعات موجود پ.د.ک تلاش می‌کند با این شایعات نیروهای خود را وارد منطقه کند و در منطقه‌ی هفتانین- متینا آنها را مستقر کند.

همزمان گفته می‌شود که در منطقه‌ی هفتانین- متینا، آن مکان‌هایی که توسط نیروهای پ.د.ک کنترل می‌شوند، قرار است طی چند روز آینده نیروهای زیروانی به فرماندهی عزیز ویسی در این مکان‌ها مستقر شوند.