تبدیل مراسم چهلم نیکا شاکرمی به دادگاه مردمی آمران و عاملان قتل او

مراسم چهل نیکا شاکرمی دیروز با دخالت نیروهای امنیتی به خشونت کشیده شد.

روز گذشتە در جریان برگزاری چهلم دختر جوان لر، نیکا شاکرمی، اطراف آرامگاه امامزاده حیات الغیب در نزدیکی خرم‌آباد صحنە برخوردهای مردم و نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی ایران بود. در این مراسم، خلق محاصره نیروهای ضد شورش را روی پل کشکان در ٤٠ کیلومتری خرم‌آباد شکستند. مأموران بسوی مردم شلیک کردند.

چهلم نیکا شاکرمی با سخنرانی پرشور مادر او و دادخواهی حاضرین در مراسم، به یک دادگاه مردمی بدل شد. نسرین شاکرمی، مادر نیکا در مراسم چهلم وی گفت: دلبندم وقتی می‌بینم با پرپر شدنت بذر پاک تفکر، آزادگی و شهامت و شرافتت در دل عزیزانی دیگر شکوفا می‌شود، خوشحالم و شکرگذار.

همزمان با برگزاری مراسم چهلم نیکا، گزارشهای ویژەای از نحوە ربایش و قتل وی توسط نیروهای رژیم منتشر شدە است. علیرغم دروغپردازیهای گستردە رسانەهای رژیم، مبنی بر سقوط وی از یک ساختمان، شبکه جهانی سی‌ان‌ان گزارشی با این تکنیک از پرونده مرگ نیکا شاکرمی تهیه کرده که نشان می‌دهد نیکا را مأموران امنیتی بە قتل رساندەاند.

سی‌ان‌ان پس از بررسی و تحلیل پنجاه قطعه ویدیو، موفق شده است موقعیت نیکا شاکرمی را در شب دستگیری رهگیری کند. گزارش تحلیلی این شبکه خبری ثابت می‌کند ادعای مقامات رسمی ایران در مورد خودکشی نیکا شاکرمی صحت ندارد. این گزارش حاکیست نیکا شاکرمی ساعاتی قبل از آنکه جانش را از دست بدهد در بازداشت نیروهای امنیتی بودە است. این گزارش آشکار نمی‌کند که نیروهای امنیتی با نیکا شاکرمی چه کردند و او را چگونه کشتند.

سی‌ان‌ان در این گزارش از یک ویدیوی اختصاصی استفاده کرده است که نیکا شاکرمی را در کنار یک خودروی سفیدرنگ نشان می‌دهد. او برای پنهان ماندن از دست نیروهای لباس شخصی، خطاب به راننده می‌گوید که تکان نخورد.

شاهدان عینی به سی‌ان‌ان‌ گفته‌اند نیروهای امنیتی، نیکا شاکرمی را گرفتند و سوار یک خودرو کردند.
هفتم مهرماه جسد نیکا در خیابان پیدا شد. نیروهای امنیتی پیکر نیکا را ربودند و مخفیانه در نزدیکی خرم آباد دفن کردند.

خبرگزاری‌ تسنیم در چهلم نیکا با انتشار گزارشی سراسر کذب، نه تنها روایتی جعلی از نحوه مرگ نیکا ارائه داد بلکه به شدت به مادرش نسرین شاکرمی حمله کرد و او را بانی فحاشی به نظام و کشف حجاب در این مراسم نامید.