وقوع سیل در روحا و سمسور: یک نفر جان خود را از دست داد

به دلیل بارندگی شدید در روحا و سمسور سیل جاری شد. یک نفر جان خود را از دست داد، 4 نفر مفقود شده و بسیاری نیز گرفتار مانده‌اند.

در منطقه توت سمسور یک کانتینر به دلیل سیل در آب سقوط کرد. یک نفر جان خود را از دست داد، از 4 نفر اطلاعی در دست نیست.

بر اساس گزارش‌ها، کانتینری که در حیاط محل اسکان زلزله‌زدگان قرار گرفته بود، در مقابل سیلاب سقوط کرد. گزارش شده فردی که جان خود را از دست داده زلزله‌زده‌ای بوده که در یک کانتینر ساکن بوده است.

روحا زیر آب ماند؛ یک نفر جان باخت

بر اثر بارندگی در روحا سیل آمد. بسیاری از خانه‌ها، مغازه‌ها، ساختمان‌های عمومی، جاده‌ها، پل‌ها و تونل‌ها زیر آب رفت.

خلق روحا بدلیل بی‌کفایتی نهادهای دولتی در عملیات امدادرسانی؛ عصبانی هستند.

شهروندان در تقاطع یادبودی که طیب اردوغان، رئیس حزب عدالت و توسعه دو ماه پیش در منطقه هالیلیه (خلیلیه) برای خدمت باز کرد، در آب گیر کرده‌اند.

هنگامی که آتش‌نشانی قصد نجات یک خودرو را داشت، به داخل آب سقوط کرد. مشخص شد تونل تا لبه پر شده و 6 نفر و خودروهای زیادی به همراه آتش نشانان گرفتار شده‌اند.

این تونل پر از گل و لای است و ورود و خروج غیرممکن است. این تقاطع بزرگراه روحا و دیلوک را به هم متصل می‌کند.

بیمارستان آموزشی و پژوهشی ایوبیه که در زمین کشاورزی احداث شده بود، در طبقه اول بخش مراقبتهای ویژه دچار آبگرفتگی شد و مشخص شد بیماران به بیمارستانهای دیگر منتقل شده‌اند.

خلق شهردار را اخراج کردند

پس از وقوع سیل، زینل عابدین بیازگل شهردار این شهر که برای تماشای عملیات امداد و نجات آمده بود توسط جمعیتی که در آنجا حاضر بود هو شد و از منطقه اخراج گردید. چنانچه خشم جمعیت به دلیل شایعه کشیدن اسلحه توسط محافظ بیازگل به سوی خلق افزایش یافت، بیازگل توسط پلیس از منطقه خارج و در خودروی خود سوار شد.

در ساعت 11:30 به وقت محلی، هزاران نفر در گذرگاه یادبود تجمع کردند. اهالی منطقه به شهرداران معترض هستند.

رودخانه کاراکویون که به فاضلاب شهر نیز معروف است طغیان کرده، موزه باستان‌شناسی، موزه موزاییک، میدان AVM، منطقه بیمه و بخشی از منطقه سلیمانیه زیر آب ماندند.

گفته می‌شود آثار موجود در موزه باستان‌شناسی آسیب دیده است.

بر اساس گزارش‌ها در این منطقه 6 نفر در سیلاب مفقود شده‌اند.

رودخانه مانچی در خیابان حالاتلی باغچه نیز طغیان کرد. خانه‌های حاشیه رودخانه زیر آب رفتند و بسیاری از وسایل نقلیه در آب غوطه‌ور شدند.