افزایش تعداد قربانیان ویروس کرونا؛ ١٠۶ کشته و ۴۵١۵ مبتلا

بنابر آخرین گزارش اعلام شده توسط دولت چین تعداد جان باختگان بر اثر ابتلا به ویروس کرونا به ۱۰۶ تن افزایش یافته است. همچنین تعداد مبتلایان به این ویروس به بیش از ۴۵١۵ تن رسیده است.

سرعت شیوع و گسترش ویروس کرونا در چین مقامات این کشور را مجبور به اعمال سیاستهای کنترلی و قرنطینه یکی از استان‌های پرجمعیت کرده است. آخرین آمار مقام‌های بهداشتی چین حاکی از جانباختن ١٠۶ نفر  و مبتلا شدن ۴۵١۵ نفر تا صبح روز سه‌شنبه ٢٨ ژانویه/ ٨ بهمن در این كشور است.

دولت چین در راستای کنترل انتشار ویروس ارتباط کلان‌شهر ووهان را که اولین مورد ابتلا به ویروس در آنجا دیده شده است و همچنین استان هوبئی را از روز پنج‌شنبه با سایر نقاط چین قطع کرده است.

شهر ووهان- سه‌شنبه ٢٨ ژانویه  - عکس از آسوشیتدپرس

 

همچنین تعطیلات سال نوی چینی تمدید شده و بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها به تاخیر افتاده است تا با انتشار ویروس مقابله شود.تصاویر منتشر شده از کلان‌شهر ووهان بیانگر یک شهر بزرگ خالی از سکنه است، تمامی ادارات و سازمان‌ها به حالت تعطیل درآمده‌اند.

کشورهای همسایه‌ی چین نیز در این راستا اقداماتی انجام داده‌اند، مغولستان جزء اولین کشورهایی بود که مرزهای زمینی خود با چین را بسته است.

علی رغم همه‌ی این اقدامات  دولت چین اعلام کرد اولین مورد مرگ و میر بر اثر ابتلا به این ویروس روز دوشنبه در پکن رخ داده که یک مرد ۵۰ ساله بوده که از ووهان به پکن سفر کرده است.

همچنین تاکنون حدود ۵۰ مورد از ابتلا به این ویروس در مناطق مختلف جهان از آسیا و استرالیا گرفته تا اروپا و آمریکای شمالی دیده شده است.

به گفته سعید نمکی وزیر بهداشت ایران دو فرد خارجی (یک چینی و یک آلمانی) که از ١٢ روز پیش در یزد به علت سرماخوردگی بستری شده بودند به هیچ وجه به ویروس کرونا مبتلا نیستند.

تاکنون بهداشت جهانی وضعیت هشدار بین‌المللی اعلام نکرده است اما تهدید این ویروس را جدی خوانده است.

کارشناسان چینی معتقدند عامل اصلی انتقال ویروس قرار گرفتن در معرض صرفه و عطسه‌ی شخص مبتلا می‌باشد.