تشکیل گروههای جدید برای مقابله با بی‌حجابی

٣٠ میلیون نفر از جمعیت ایران در زیر خط مطلق فقر روزگار می‌گذرانند اما سپاه پاسداران که اقتصاد ایران را قبضه کرده تصمیم به تشکیل دو هزار گروه بسیجی برای آنچه که تذکر لسانی و عملی خوانده نموده است

  در حالیکه وضعیت بحرانی اقتصاد ایران و مشکلات معیشتی زندگی تمامی ایرانیان را تحت الشعاع خود قرار داده است یکی از فرماندهان سپاه پاسداران این کشور از تشکیل گروه‌های بسیجی تذکر لسانی و عربی برای رعایت حجاب خبر داده است.

  فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی استان گیلان محمد عبدالله پور با اعلام این خبر از تشکیل دو هزار گروه مقاومت تذکر لسانی و عملی در مقابله بی‌حجابی خبر داد. این فرمانده سپاه همزمان با مراسم سالروز مرگ خمینی گفت: بقای انقلاب اسلامی در امر به معروف و نهی از منکر است، از همین رو سازمان بسیج تعداد دو هزار گروه مقاومت در راستای تذکر لسانی و عملی در گیلان تشکیل داده است. که باید برخوردهای عاقلانه، مدبرانه و هوشمندانه در در مورد حجاب را انجام دهند.

  این مقام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود گفت عفاف و حجاب یک مسئله عادی نیست بلکه یک موضوع سیاسی و امنیتی برای کشور است.

  از سوی دیگر رسول فلاحتی، نماینده خامنه‌ای در استان گیلان و امام جمعه رشت با تاکید بر مساله حجاب گفت: مانکن‌ها، هتاک‌ها و مروجان ابتذال در جامعه بدانند از امروز میدان آرامی برای هنجارشکنان و هتاک‌ها در بین مردم وجود نخواهد داشت. ما ماموریم خود را فدای ارزش‌های دینی کنیم.

  طی سالهای گذشته با تغییر سبکهای زندگی و نوع پوشش در میان جوانان، مقامات رژیم ایران بارها نسبت به استحاله فرهنگی هشدار داده و این مساله را به عنوان یکی از چالشهای اصلی حکومت اسلامی معرفی کرده‌اند، اما این مساله با نوعی مقاومت مدنی روبرو گشته و دولت ایران علیرغم اختصاص بودجه‌های کلان برای تعمیق فرهنگ حجاب و فرهنگ دینی، روز به روز در این حوزه عقب‌نشینی کرده است.