جمهوری اسلامی از برگزاری نماز فطر اهل سنت در تهران جلوگیری کرد

نیروهای امنیتی رژیم جمهوری اسلامی از برگزاری نماز عید فطر اهل سنت در "نمازخانه‌ی اهل سنت" در تهران ممانعت به عمل آوردند

  محمود صادقی نماینده‌ی دوره‌ی دهم مردم تهران در مجلس ایران گفت، از برگزاری نماز عید فطر اهل سنت در "نماز خانه‌ی اهل سنت" در یافت آباد تهران جلوگیری به عمل آمده است.

  صادقی اعلام کرد، با برگزاری نماز عید فطر اهل سنت در این نماز‌خانه موافقت شده بود اما علی‌رغم این موافقت اولیه مانع از برگزاری آن شده‌اند.

  محمود صادقی در تویتی در صفحه‌ی شخصی خود با اشاره به این موضوع گفت، با پیگریهای زیاد با برگزای نماز عید فطر اهل سنت در نماز خانه‌ی اهل سنت واقع در یافت آباد موافقت شد اما علی‌رغم این موافقت امروز اطلاع دادند که پلیس حتی از برگزاری نماز صبح هم ممانعت به عمل آورده است. با هر مسئولی هم که تماس می‌گیرم یا در دسترس نیست، یا جواب نمی‌دهد یا می‌گوید به من مربوط نیست.

  یک منبع مطلع در جامعه اهل سنت تهران که نخواست نامش فاش شود به خبرگزاری فرات گفت که پیگیری‌های آنان نشان می‌دهد که دستور ممانعت از برگزاری نماز عید فطر اهل سنت پایتخت از سوی بیت رهبری [خامنه‌ای] صادر شده است.

  رژیم نژادپرست و مستبد جمهوری اسلامی در حالی از وحدت مسلمانان سخن می‌گوید که جمعیت چند میلیونی اهل سنت ساکن در پایتخت حتی یک مسجد هم ندارند و علی رغم درخواستهای مکرر روحانیون و نمایندگان و جامعه‌ی اهل سنت رژیم ایران تاکنون اجازه ی ساخت یک مسجد اهل سنت در تهران را نداده است. علی خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی هر سال به منظور شعله‌ور کردن آتش فتنه و نفاق میان مسلمانان شیعه و سنی عید فطر در ایران را یک روز به تأخیر می‌اندازد.

  به دلیل نداشتن مسجد اهل سنت، جمعیت اهل سنت تهران مراسمهای مذهبی خود را در چند نماز خانه‌ی اهل سنت برگزار می‌کنند اما مقامهای امنیتی اجازه‌ی برگزاری نماز عید و مناسبتهای مشابه را حتی در این نماز خانه‌ها هم نمی‌دهند.