"حصر را با مقاومت درهم می‌شکنیم"

متین سرحد از مقاومت‌گران اعتصاب غذا علیه حصر رهبر خلق کرد عبدالله اوجالان در مکالمه‌ای تلفنی با خانواده‌‌اش اعلام کرد:"با وجود تمامی اقدام‌ها[ی رژیم ترک] پیروزی ما گسترش یافته است."

  زندانیان سیاسی پرونده حزب کارگران کردستان و حزب آزادی زنان کردستان برای پایان دادن به حصر رهبر خلق کرد عبدالله اوجالان از ۱۷ دسامبر ۲۰۱۸/ ١٧ آبانماه ١٣٩٧ در اعتصاب غذا بسر می‌برند. متین سرحد از زندانیان محبوس در زندان فوق‌امنیتی شماره‌ی ۱ خارپت از روز ۱۶ دسامبر دست به اعتصاب غذا زده است. وی از راه مکالمه‌ی تلفنی با خانواده‌ی ‌خویش پیامی را ارسال کرد. سرحد در پیام خویش با اشاره به روز مادر اعلام کرد امروز مادر زندانیان با مقاومت خویش در برابر زندان به زندانیان پاسخ می‌دهند.

  سرحد در پیام خویش بیان کرد؛ "ما همیشه بدهکار مادران هستیم. بر دست آن‌ها بوسه می‌زنیم و روز مادر را به آن‌ها تبریک می‌گوییم. با وجود همه‌ی حملات، مادران به صدای ما مبدل شده و با مقاومت ما همصدا گشتند و بر ایمان ما به پیروزی افزودند. ما از همه‌ی جوانان درخواست می‌کنیم که از مقاومت مادران حمایت نموده و در اطراف مادران یکی گردند. شما نگران ما نباشید روحیه‌ی ما بسیار خوب است. شما آگاه هستید که شش ماه را در مقاومت بی‌نظیری به سر ‌می‌بریم. آنجا که مقاومت هست، انرژی و روحیه هم خواهد بود. زندگی بدون مقاومت ممکن نبوده و با مقاومت انسان زیبا می‌گردد. بمانند جاودانان که اعلام کردند ‌"مقاومت زندگیست" معنای زندگی مقاومت است."

 

ملاقات با وکلا پس از ۸ سال صورت گرفت

  سرحد با یادآوری اینکه مقاومت کنونی در برهه‌ای تاریخ‌ساز صورت می‌گیرد گفت:"به پیروزی یقین داریم. هر آنچه از دست ما برمی‌آید انجام می‌دهیم. پیمان و عهد ما اینست با انسان آزاد گرد هم آییم. اگرچه از لحاظ فیزیکی و بدنی ما بی رمق گشته و وزنمان را ازدست داده‌ایم اما عزم و نیروی ما هیچگاه به پایان نخواهد رسید. ما تا پایان مقاومت می‌کنیم. ما به خود باور داشته و پیروز خواهیم شد. ما در شرایطی دشوار مقاومت نموده و با وجود همه رویکردها مقاومت ما توسعه خواهد یافت. آزادی سبب موجودیت است. ما خوردن و آشامیدن را از یاد برده‌ایم زیرا در مقاومت بسر ‌می‌بریم."

 

  سرحد درباره‌ی دیدار وکلا با رهبر خلق کرد عبدالله اوجلاان در روز ۲ مه / ۱۲ اردیبهشت اظهار کرد؛" این گام پس از ۸ سال برداشته شده اما به تمامی حصر پایان نیافته است. با مقاومت ما این گام برداشته شد اما هنوز به مطالبات ما عمل نکرده‌اند. تا زمانیکه مطالبات ما اجرا نگردند ما عقب نخواهیم نشست. باید هر کس ببیند و شاهد باشد که هیچ نیرویی توانایی پیشی گرفتن از عشق به آزادی را ندارد. مقاومت ما حصر را خواهد شکست. این کارزار با بهایی سنگین محقق شد."