خودسوزی شهروند تهرانی مقابل شهرداری منطقه دو

فرد مذکور که هنوز هویت او مشخص نیست در هنگام خروج شهردار و در مقابل چشم همسر، فرزندان و همکارش با ریختن بنزین خود را آتش زد

صبح امروز سه شنبه ١٣ شهریور/ ۴ سپتامبر یک مرد ۴۵ ساله مقابل شهرداری تهران خود را به آتش کشید

 

فرد مذکور که هنوز هویت او مشخص نیست در هنگام خروج شهردار و در مقابل چشم همسر، فرزندان و همکارش با ریختن بنزین خود را آتش زد.

 

به گفته‌ی شاهدان فرد مذکور ابتدا اقدام به بستن خیابان و فریاد کشیدن کرده و سپس علی‌رغم تلاش حاضران برای منصرف کردن او خود را آتش زده. گفته می‌شود او قصد سوزاندن خانواده‌ی خود را نیز داشته که با دخالت شهروندان حاضر از این کار منصرف شده است.

 

در مورد علت خود‌سوزی این مرد ۴۵ ساله به صورت رسمی خبری منتشر نشده اما حاضرین در محل دلیل این کار را جریمه‌ی ۵۰۰ میلیونی شهرداری بیان کرده‌اند.

 

گویا فرد قربانی در منطقه دو تهران مغازه‌ای دارد که توسط شهردای مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان جریمه شده و علی رغم تلاشهای او و مراجعات مکرر به شهرداری کسی پاسخگوی او نبوده و وی در نهایت مجبور به خود‌سوزی شده است.

 

شهروندان حاضر در محل موفق به خاموش کردن آتش شده‌اند اما به دلیل سوختگی شدید به بیمارستان منتقل شده است.

 

بحران‌های اجتماعی، فشارهای اقتصادی شدید، بیکاری، رکود بازار، عدم پاسخگویی دولت، ناعدالتی و تبعیض، فساد اداری و اقتصادی از عوامل اصلی خودکشی در میان مردان ایرانیست که به شدت در حال افزایش می‌باشد.