دستور اردوغان برای محاکمه حزب دمکراتیک خلق‌ها

رجب اردوغان دبیرکل آ.ک.پ بعد از بازگشت از جمهوری آذربایجان، در رابطه با برگزاری کنگره حزب دمکراتیک خلق‌ها گفت: فرایند و حرکت این حزب باید با محاکمه اعضای این حزب همگام شود. باید در تمامی کشور و در تمامی زمینه‌ها برای اعضای این حزب پرونده باز شود.

رجب اردوغان دبیرکل آ.ک.پ بعد از بازگشت از جمهوری آذربایجان، در رابطه با برگزاری کنگره حزب دمکراتیک خلق‌ها گفت: فرایند و حرکت این حزب باید با محاکمه اعضای این حزب همگام شود. باید در تمامی کشور و در تمامی زمینه‌ها برای اعضای این حزب پرونده باز شود. تمامی اقدامات آنان جرم است.

رجب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه و دبیر کل آ.ک.پ بعد از بازگشت از جمهووری آذربایجان نشستی خبری با روزنامه‌نگاران را برگزار کرد. وی که پیشتر  در رابطه با تحولات ادلب به رژیم سوریه هشدار داده و از این کشور خواسته بود که تا پایان فوریه به حملات خود پایان دهد در این نشست خبری با عقب‌نشینی از اظهارات پیشین خود گفت: گفته‌های ما محدود به محاصره پایگاههای دیده‌بانی هستند. اردوغان با اشاره به نشستی که در استانبول برگزار می‌شود نیز گفت: در رابطه با برگزاری این نشست چندان مطمئن نیستم. زیرا پوتین گفته است که اگر این نشست به صورت دوجانبه برگزار شود بهتر است. ما در این رابطه بررسی‌های لازم را به عمل می‌آوریم تا این نشست در ۵ مارس برگزار شود.

هدف قرار دادنِ حزب دمکراتیک خلق‌ها

در این نشست خبری همچنین اردوغان حزب دمکراتیک خلق‌ها را نیز هدف قرار داد. اردوغان در این رابطه اظهار داشت که: "مگر بدون مشاوره روئسای حزب تغییر می‌كند؟ بدون مشاوره [با ما] روئسای کل حزبشان را تغییر می‌دهند. یکی می‌آید و یکی می‌رود، تمامی ندارد، از این به بعد در زمان کوتاهی آنرا به مرحله اجرا می‌گذاریم. تحولات انها در این فرایند با محاکمه و گشایش پرونده محدود خواهد شد. باید در تمامی کشور و در تمامی زمینه‌ها برای آنها پرونده گشوده شود. بعدا نگویند که چرا رئیس جمهور این را گفته است. تمامی اقدامات آنها مجرمانه است. امروز ١٣ شخص در رابطه با این موضوع بازداشت شده اند. به احتمال زیاد در رابطه با این افراد پرونده گشوده می‌شود."