رییس کمیسیون اجتماعی مجلس ایران دارای سوابق متعدد تعرض و آزار جنسی است

نماینده مردم ملکان که اکنون ریاست کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی را نیز بر عهده دارد دارای سوابقی از جمله تجاوز و آزار جنسی است.

نماینده مردم ملکان که اکنون ریاست کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی را نیز بر عهده دارد دارای سوابقی از جمله تجاوز و آزار جنسی است.

 

سلمان خدادادی نماینده مجلس و رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی پیش تر مدتی را از این بابت در بازداشت به سر برده بود و حتی دوبار صلاحیت او برای شرکت در انتخابات رد شده بود که با دخالت شورای نگهبان منتفی شد. وی از فرماندهان سپاه پاسداران بوده است. به گفته هرانا مدراکی به این مرکز رسیده است که نامبرده را متهم به تجاوز، آزار جنسی و سوءاستفاده از موقعیت می‌کند.

 

گفته می‌شود که علیرغم سوابق سوء سلمان خدادادی و پیگیری قربانیان، بخش‌های ذیربط در مجلس شورای اسلامی ضمن دعوت قربانیان به سکوت مانع از پیگری حقوقی موثر قربانیان میشوند.

 

سلمان خدادادی مدیرکل سابق اداره اطلاعات اردبیل و فرمانده سابق سپاه ملکان بوده است. او اکنون نماینده مردم ملکان در مجلس شورای اسلامی است و کارنامه‌ای قابل توجه در حوزه جرایم کیفری دارد. این نماینده اکنون رئیس کمیسیون اجتماعی در مجلس شورای اسلامی است و در گذشته به دلیل تجاوز به منشی و یکی از مراجعه کنندگان مدتی را در بازداشت بسر برده است.

 

هرانا اعلام کرده است که با دریافت اسناد و مدارک و گفتگو با منابع موثق، حداقل ۲ ادعای جدید دیگر از بابت تجاوز و آزار جنسی علیه این نماینده در سال جاری شکل گرفته است. قربانیان گفته‌اند که از ترس جان، امنیت و آبرو سکوت کرده‌اند و اکنون در مقام استیفای حقوق خود هستند.

ز.ن (۲۸ ساله)، اهل شهرستان ملکان در گفت‌وگو با منبع یادشده از تعرض رییس کمیسیون اجتماعی مجلس طی چهار سال گذشته خبر داده است. این قربانی با جمع‌آوری شواهد مدعی شده است که نماینده مجلس ایران علاوه بر اینکه وی را مورد تعرض قرار داده دستکم در چندین مورد دیگر زنان دیگر را هم فریب داده است.

 

سوابق مدیریتی و اجرایی سلمان خدادادی در حکومت ایران؛

نماینده ملکان و رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس دهم، مشاور وزیر امور خارجه دولت حسن روحانی، نایب رئیس کمیسیون شوراهای مجلس هشتم، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس هفتم، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ششم، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس پنجم، فرمانده سپاه ملکان، مدیرکل اطلاعات اردبیل، معاون مدیرکل اطلاعات آذربایجان شرقی