قیمت لوازم التحریر ۳ برابر افزایش یافت

به گفته‌ی رئیس اتحادیه‌ی صنف لوازم التحریر و نوشت‌افزار تهران قیمت لوازم التحریر طی یک سال گذشته به طور متوسط سه برابر افزایش یافته است.

   طی یک سال گشته با افزایش قیمت ارز، قیمت اقلام اساسی به شدت افزایش یافت و در این میان لوازم التحریر نیز با افزایش به طور میانگین سه برابری مواجه شده است. به گفته‌ی رئیس اتحادیه‌ی صنف لوازم التحریر و نوشت‌افزار تهران قیمت لوازم التحریر طی یک سال گذشته به طور متوسط سه برابر افزایش یافته است.

   علی‌رغم ممنوعیت فروش برخی اقلام فانتزی با قیمتهای غیر معمول اما دولت نتوانسته است مانع از گرانی شدید لوازم التحریر شود.

   مطمئنا با نزدیک شدن به مهرماه و آغاز سال تحصیلی جدید و افزایش تقاضا برای لوازم اتحریر این افزایش قیمت بیشتر شده و چند برابر خواهد شد.

   افزایش قیمت لوازم التحریر و افزایش هزینه‌های تحصیل در سال گذشته سبب ترک تحصیل تعداد زیادی از کودکان در قشرهای محروم و فقیر جامعه شده بود به گونه‌ای که یکی از دلایل بازماندن از تحصیل در کودکان گرانی لوازم التحریر و افزایش هزینه‌های تحصیلی بود که بسیاری از خانواده‌های فقیر قادر به تامین این هزینه‌ها نبوده‌اند.

   در سال تحصیلی آینده نیز با افزایش بیشتر این هزینه‌ها مطمئنا تعداد بیشتری از کودکان مجبور به ترک تحصیل خواهند شد. برپایه‌ی گزارش منتشر شده در روزنامه جهان صنعت تعداد کودکان بازمانده از تحصیل تا سال ٩۵ به بیش از سه میلیون کودک می‌رسد. فقر مالی مهمترین عامل ترک تحصیل کودکان در ایران است.