مظلوم عبدی: نیرویی تأسیس می‌کنیم تا ضامن آینده سوریه باشد

مظلوم عبدی فرمانده کل نیروهای سوریه دمکراتیک با یادآوری اینکه مرحله بازتأسیس نظامی آغاز شده است گفت در حال تأسیس نیرویی نظامی هستیم تا ضامن آینده سوریه باشد

   از صبح امروز با شرکت ۶٠٠ نظامی نشست سالانه نیروهای سوریه دمکراتیک با شعار 'از پایان دادن به ترور به سوی برقراری ثبات' در محل فرماندهی نیروهای حسکه ق.س.د آغاز شد.

نشست به چه موضوعی می‌پردازد؟
   مظلوم عبدی فرمانده کل نیروهای ق.س.د در آغاز نشست گفت:"پس از آنکه با همکاری ائتلاف بین‌المللی علیه داعش دستاوردهای بزرگی کسب کردیم امروز نشست سالانه خویش را برگزار می‌کنیم. در این نشست به ارزیابی پیروزی‌های نظامی و سیاسی و همچنین به بررسی دلایل کاستی‌ها و نقاط ضعف می‌پردازیم تا خویش را برای عملیات نظامی مرحله آتی مهیا کنیم. به این معنی که پس از نابودی داعش، تأمین ثبات و امنیت در تمام مناطق سوریه را فراهم نماییم."

​​​​​​​   مظلوم عبدی با اشاره به مقاومت علیه داعش گفت:"همچنین ما ائتلاف بین‌المللی را فرامی‌خوانیم که به جنگ علیه داعش ادامه دهند تا زمانیکه پیروزی قطعی محقق شود."

تهدیدهای ترکیه مانع از نابودی داعش است
​​​​​​​   عبدی گفت:"ما پیش از این اعلام کرده بودیم که حمله ترکیه به عفرین تأثیری منفی را بر جنگ نیروهای سوریه دمکراتیک علیه تبهکاران داعش برجای گذاشته است. همچنین تهدیدهای ترکیه علیه نیروهای ما برنامه‌های ما و نیروهای ائتلاف بین‌المللی برای نابودی داعش را با مانع روبرو کرده است. ما اکنون با کمک ایالات متحده آمریکا تلاش می‌کنیم تا با دولت ترک گفتگو کنیم. در رابطه با امنیت منطقه توافقات اولیه‌ای حاصل شده‌اند، که آن هم تعیین نقاطی در مرزها خواهند بود و این گام مثبتی قلمداد می‌شود."

عفرین برای ما حائز اهمیت است
​​​​​​​   مظلوم عبدی در مورد بازگشت ساکنان عفرین به زادگاه خویش گفت:"برای موفقیت پروسه آشتی مابین ما و رژیم ترکیه عفرین دارای جایگاهی مهم است، زیرا بازگشت ساکنان عفرین از اولویت‌های ماست و بدون تحقق این مورد استقرار صلح در سوریه محال است."

​​​​​​​   عبدی خطاب به رژیم سوریه گفت:"در این نشست از دولت سوریه می‌خواهیم که با نمایندگان خودمدیریتی و نیروهای سوریه دمکراتیک وارد مذاکره شوند، همچنین حل سیاسی بر مبنای پذیرش خودمدیریتی دمکراتیک و پذیرش حقوق مشروع خلق کرد در سوریه میسر می‌گردد."

​​​​​​​   مظلوم عبدی در پایان سخنان خویش با اشاره به بازتأسیس سازمانی نیروهای نظامی گفت:"ما بازتأسیس سازمانی نیروهای سوریه دمکراتیک را آغاز نمودیم. ما در این زمینه موفق عمل کرده‌ایم، همچنین در تمام مناطق اقدام به تأسیس شوراهای نظامی کرده‌ایم و نیروهای حرفه‌ای را مهیا نموده‌ایم. امروز در این نشست روند بازتأسیس سازمانی نیروهای سوریه دمکراتیک را با مکانیسم تأسیس شورای کل متشکل از تمام شوراهای نظامی به نتیجه می‌رسانیم."