نامه چهار زندانی سیاسی زندان رجایی شهر کرج در سوگ جانباختن فعالان کُردستانی محیط زیست

آرش صادقی، لقمان مرادی، زانیار مرادی و سعید شیرزاد زندانیان سیاسی در زندان رجایی شهر کرج در نامه‌ای سرگشاده جانباختن شریف باجور و سه فعال زیست محیطی دیگر را به خلق کُردستان تسلیت گفته‌اند.

آرش صادقی، لقمان مرادی، زانیار مرادی و سعید شیرزاد زندانیان سیاسی در زندان رجایی شهر کرج در نامه‌ای سرگشاده جانباختن شریف باجور و سه فعال زیست محیطی دیگر را به خلق کُردستان تسلیت گفته‌اند.

 

چهار زندانی سیاسی محبوس در زندان رجایی شهر گرج به مناسبت جانباختن شریف باجور و سه فعال محیط‌زیستی دیگر نامه‌ای سرگشاده به بیرون از زندان فرستاده و ضمن تسلیت افزوده‌اند:"اگر در هر جای دیگری از این کره خاکی می‌زیست، جان‌باختنش عزایی عمومی می‌شد ولی در سکوت خبری رادیو و تلویزیون حکومتی برای همیشه در قلب مردمش جاودانه و قهرمان شد و داغی ابدی را بر دل ملتش نهاد".

 

متن کامل این نامه به نقل از هرانا در پی می‌آید:

"من آنی‌ام که به مرگ طبیعی شوم هلاک

وین کاسه خون به بستر راحت خوشم و هم

به فرمان حقیقت افتم اندر قبر با شادی

که تا بیرون کشم از قعر ظلمت نفس آزادی

 

در بهت و ناباوری تمام خبر جانباختن و در آتش سوختن شریف باجور و چند تن دیگر از دوستانش وجودمان را به آتش کشید؛ در خود مانده‌ایم چگونه با این واقعیت تلخ کنار بیاییم که بلوط‌های زاگرس رفیقی شریف را از دست دادند و با در آتش سوختنش این‌بار زاگرس برای همیشه داغدار شد و در آتش سوخت.

 

شریف باجور که به غایت نامش شریف بود و اندوه از دست دادنش زاگرس را برای همیشه عزادار کرده است و در تمامی این سال‌ها رفیق و همراه کوه‌ها و دشت‌ها و جنگل‌های کردستان بود و اگر در هر جای دیگری از این کره خاکی می‌زیست جان‌باختنش عزایی عمومی می‌شد ولی در سکوت خبری رادیو و تلویزیون حکومتی برای همیشه در قلب مردمش جاودانه و قهرمان شد و داغی ابدی را بر دل ملتش نهاد و شریفی چون او را که کمتر به چشم دیده، او که غمخواری بود که راه نوین مبارزه را برای ملتش به جاگذاشت.

 

راه نوینی که با دست‌های خالی حافظ و نگهبان بلوط‌های زاگرس بود و با پاهایش برای جهانی از صلح رکاب زد که لایق نام شریفش بود و وجودش را به دور از فلش‌های دوربین و خبرهای رسانه‌ای به گرسنگی سپرد.

 

ما تنی چند از زندانیان سیاسی زندان گوهردشت این تراژدی اسفناک را به بازماندگان این والاشریف جانباخته و دیگر در آتش سوختگان زاگرس که متاسفانه نامشان را نمی‌دانیم و به رفقا و یاران وی در انجمن سبز چیا و تمامی دلسوزان محیط زیست و همینطور به ملت کردستان که والاترین شریف زمانه‌اش در آتش سوخت را تسلیت می‌گوییم و خود را همدرد آنان می‌دانیم که درد جانباختن این عزیزان وجودمان را دگرباره به آتش کشید و خود نیز در این آتش سوختیم."