نیروهای مدافع خلق: ٢٢ اشغالگر رژیم ترک مجازات شدند

گریلاهای کوردستان به عملیات‌های خود علیه ارتش اشغالگر ترکیه ادامه می‌دهند. در مناطق هفتانین، خاکورک و شمذینان کشته شدن ٢٢ نظامی رژیم ترکیه تأیید شده است.

مرکز خبررسانی نیروهای مدافع خلق کوردستان (ه.پ.گ) با صدور اطلاعیه‌ای جزئیات تازه‌ای را در رابطه با عملیات‌های گریلاهای خود منتشر کرد.

در اطلاعیه آمده است:

هفتانین

"عملیات‌های نیروهایمان علیه ارتش اشغالگر ترک در منطقه هفتانین ادامه دارند. جزئیات بیشتر بدین شرح است؛

روز ٢۶ ژوئن نیروهایمان در منطقه شدارا عملیاتی را علیه دشمنان ترتیب دادند. در این عملیات دو سرباز دشمن مجازات شدند.

ساعت ١١:۴۵ روز ٢٩ ژوئن نیروهای دفاع هوایی ما علیه اشغالگران در تپه شهید بریوان عملیاتی را به انجام رساندند. جزئیات بیشتر این عملیات بزودی منتشر می‌شود.

ساعت ١۴ همان روز نیروهای ما یگانی از نیروهای دشمن را در حین حرکت از تپه خانتور به دوزا برازان تحت کنترل قرار داده و علیه آنان عملیاتی ترتیب دادند. در این عملیات نیروهای ما از فاصله‌ی نزدیک دشمن را در هدف قرار داده و ١٠ ارتشی دشمن کشته شدند. درگیری تا ساعاتی از شب ادامه یافت و جزئیات بیشتر این عملیات را در اطلاعیه‌های آتی منتشر می‌کنیم.

تک‌تیراندازانمان در ساعت ١۴:٣٠ در اطراف تپه دوپشکا یک ارتشی ترک را به سزای عمل رساندند.

ساعت ١۶:٣٠ در تپه کاتوسول یک سرباز اشغالگر کشته شد.

همچنین نیروهایمان در چارچوب کارزار انقلابی شهید باگر و شهید رونیا علیه اشغالگران عملیات‌هایی را به انجام رساندند. در این راستا؛

ساعت ٨:۵٠ روز ٢٨ ژوئن یک نظامی اشغالگر در تپه لیلک واقع در شمذینان استان جولمرگ از سوی قناسه‌چی‌های ما کشته شد.

ساعت ١۴:٣٠ روز ٢٩ ژوئن نیروهایمان علیه پایگاه ارتش غاصب ترک در تپه جبری پایگاه بیزلی در شمذینان عملیاتی را به انجام رساندند. تعداد دقیق کشته و زخمی‌های دشمن در دست نیست.

خاکورک

ساعت ١٢:٣٠ روز ٢٩ ژوئن اشغالگران در تپه کوردینه منطقه خاکورک هدف عملیات گریلاهایمان قرار گرفتند. در این عملیات استحکامات و سنگرهای دشمن منهدم و ۴ ارتشی کشته شدند. ارتش ترک اجساد کشته و زخمی‌هایش را با هلی‌کوپتر سیکورسکی از منطقه خارج کرد.

ارتش اشغالگر ترک در همین روز حمله‌ی تازه‌ای را در میان تپه للیکان و کفورتی آغاز کرد. نیروهای ما اشغالگران را تحت نظر قرار داده و ساعت ١۶:٣٠ عملیاتی انفجاری را به انجام رساندند. سپس یگان دیگری از اشغالگران که قصد مداخله در درگیری را داشت عملیات انفجاری دیگری به انجام رسید. در این دو عملیات سه ارتشی دشمن کشته شدند.

بمباران منطقه ساجا

ساعت ١۴:٣٠ روز ٢٩ ژوئن هواپیماهای جنگنده دشمن منطقه ساجا در زاپ واقع در مناطق حفاظتی مدیا را بمباران کردند. هیچ زیانی به نیروهای ما وارد نشده است.

اعلام مشخصات یک گریلای شهید

در اطلاعیه روز ٢٩ ژوئن اعلام کردیم که نیروهایمان روز ٢۵ ژوئن در منطقه دولا حیدران بخش گوَر استان جولمرگ با اشغالگران جنگیده و یک خودرو زرهی را با ۴ نظامی اشغالگر منهدم کردند. در این عملیات رفیق بروس بوتان به شهادت رسید.

جزئیات شناسنامه رفیق به این شرح است:

   نام و نام خانوادگی: حسن کانات

   کد سازمانی: بروسک بوتان

   محل و سال تولد: شرنخ

   نام مادر – نام پدر: آسیه- صبری

  تاریخ و محل شهادت: ٢۵ ژوئن ٢٠٢٠/ گوَر- استان جولمرگ

رفیق بروسک در شهر جزیر (باکور) در میان خانواده‌ای میهن‌دوست چشم به جهان گشوده و بزرگ شد. وی با ارزش‌‌های وطن صیانب به عمل آورده و در جوانی با جنبش آزادیخواهی کورد آشنا شد. او باور داشت که تا زمانی فاشیسم و اشغالگری ترک در کوردستان ادامه داشته باشد کوردها به آزادی دست نخواهند یافت و از اینرو به نیروهای گریلاهای جنبش آزادیخواهی ملحق شد. او تصمیم گرفته بود که به گریلای کوهستان‌های کوردستان مبدل شود و جایگیری در مبارزه آزادی هر چهاربخش کوردستان را پذیرفت. با اینکه سن کمی داشت اما فعالانه به وظایف خود عمل کرد و در حیطه نظامی پیشرف کرده در مدت کمی به گریلای حرفه‌ای مدرنیته دمکراتیک مبدل شد. وی جنگ در جبهه‌های مقدم را برای دفاع از خلقش برگزید. تا آخرین نفس خود با رنجی بزرگ به مبارزه ادامه داد. زندگی پرباری را در میان صفوف گریلا سپری کرد و در این راه زحمات فراوانی را متحمل شد.

شهادت رفیق بروسک را نخست به خانواده وی و سپس به خلق میهن‌دوست کوردستان تسلیت می‌گوییم و پیمان می‌بندیم که آرمان‌های وی را محقق کنیم، زندگی در کنار رهبری آزاد و کوردستان آزاد را مسجل نماییم و این مبارزه را با کسب پیروزی به انجام رسانیم."