ه.پ.گ: اشغالگران بسیاری کشته شدند

بنابر گزارش مرکز خبررسانی ه.پ.گ در عملیات‌های نیروهای گریلا علیه ارتش اشغالگر ترک تعداد بسیاری از نظامیان دشمن کشته شده‌اند

   مرکز خبررسانی نیروهای مدافع خلق کردستان ه.پ.گ در رابطه با عملیات نیروهای گریلا، تحرکات نظامی و حملات هوایی دولت ترکیه اطلاعیه‌ای را منتشر کرد.

   متن اطلاعیه‌ی ه.پ.گ به شرح زیر است:

"تحرکات نظامی در اطراف پایگاه‌های هفتانین آغاز شد
   در شامگاه روز ۲۳ آگوست/ ۱ شهریور هواپیماهای جنگنده‌ی ارتش اشغالگر ترکیه منطقه خانتور در عرصه هفتانین واقع در مناطق حفاظتی مدیا را بدون وقفه بمباران کردند. در همان ساعت پایگاه‌های مرزی منطقه خانتور را هدف حملات توپخانه‌ای قرار دادند. ارتش اشغالگر ترکیه تحرکات نظامی علیه عرصه هفتانین را از راه رسانه‌های وابسته به خود به عنوان تحرکاتی گسترده اعلام کرده است. تحرکات کنونی اشغالگران، حومه پایگاه سربد، منطقه شوان و کریا رش را در بر می‌گیرد. علاوه‌بر پایگاه هیچ تحرکات‌ دیگری از اشغالگران وجود ندارد. در نتیجه‌ی بمباران‌ها هیچ آسیبی به نیروهایمان وارد نشده است. در رابطه با این تحرکات اطلاعات بیشتری را به اطلاع افکار عمومی خواهیم رساند.

عملیات تله انفجاری علیه یگان تحرکات نظامی
   روز ۱۸ آگوست/ ۲۷ مرداد ارتش اشغالگر ترکیه با کمک خودروهای زرهی در عرصه مله سوارا، تپه یاده، حسنا و تپه چولیا در منطقه سلوپی در آمد تحرکاتی نظامی را آغاز کرد. نیروهایمان همان روز در تپه چولیا یگان عملیاتی را تحت نظارت قرار دادند. نیروهایمان این یگان را مدتی تحت نظارت قرار داده و در ساعت ۱۹ روز ۲۰ آگوست/ ۲۹ مرداد عملیاتی را با تاکتیک تله انفجاری به انجام رساندند. در نتیجه‌ی این عملیات تعداد بسیاری ارتشی کشته و زخمی شدند. نیروهایمان در ساعت ۱۷ همان روز در تپه چولیا علیه یگانی دیگر عملیاتی را به انجام رساندند. ضربات مهلکی بر یگان دشمن وارد شد، از تعداد کشته و زخمی نیروهای دشمن اطلاعاتی بدست نیامده است. پس از عملیات ارتش اشغالگر ترکیه با کمک بالگردهای سیکورسکی کشته و زخمی‌های خود را منتقل کرد.

​​​​​​​نیروهایمان اجساد چهار سرباز کشته شده را مشاهده کردند
​​​​​​​   ساعت ۱۳ روز ۲۱ آگوست/۳۰ مرداد نیروهایمان در تپه چولیا عملیاتی انقلابی را علیه یگان عملیاتی تحرکات نظامی به انجام رساندند. از دو طرف به سنگرهای دشمن وارد شده و با رفتن بر سر جنازه چهار ارتشی، یک قبضه سلاح بی‌کی‌سی را ضبط نمودند. در تپه نیروهایمان سنگر دیگری را هدف قرار داده و در نتیجه‌ی آن ۳ ارتشی کشته شدند. در نتیجه‌ی ضربه‌ی مهلکی که بر سنگرهای دشمن وارد شد آتش سوزی رویداده و سبب انفجار مواد منفجره گردید. ساعت ۱۴ ارتش اشغالگر ترکیه با کمک بالگردهای سیکورسکی و تحت پشتیبانی بالگردهای کبری کشته و زخمی‌های خود را منتقل کرد. پس از عملیات در ساعات شب ارتش اشغالگر ترکیه با جنگنده‌های هوایی، بالگردهای نظامی و پهبادهای تجسسی منطقه را هدف قرار داد. در نتیجه‌ی این بمباران‌ها ۲ تن از رفقایمان به شهادت رسیدند. همچنین در نتیجه‌ی بمباران‌ها اراضی منطقه آتش گرفت. این تحرکات نظامی روز ۲۳ آگوست/ ۱ شهریور پایان یافت. در آینده اطلاعات بیشتری را درباره‌ی مشخصات رفقای شهیدمان به اطلاع افکار عمومی خواهیم رساند.

نیروهایمان خودرو از نوع آماروک را هدف قرار دادند
​​​​​​​   روز ۱۷ آگوست/ ۲۶ مرداد ارتش اشغالگر ترکیه در منطقه کاتو مارینوس در الکه واقع در شرنخ تحرکاتی را آغاز کرد. نیروهای اشغالگر در روزهای ۱۸ و ۱۹ آگوست/ ۲۷ و ۲۸ مرداد در کاتو کاوال، سواره خله، گلیه مارینوس، چله جنگه، نقطه شهید دمهات، بوسنگه، میدان بلکه، تپه کوردینه، مزرا مارینوس، گلیه شهید کمال و گِدوکا الکه تحرکات خود را گسترش بخشید.

​​​​​​​   ساعت ۹ روز ۲۱ آگوست/۳۰ مرداد نیروهایمان در چهارچوب کارزار انتقامی شهید مدیا ماوا و شهید رزگار گَوَر در راه الکه و پایگاه کژان علیه کاروان خودروهای این تحرکات نظامی عملیات تله انفجاری انجام دادند. در نتیجه‌ی این عملیات خودرو نظامی از نوع آماروک هدف قرار گرفت، از تعداد کشته و زخمی نیروهای دشمن اطلاعاتی بدست نیامده است. تحرکات نظامی در منطقه با مشارکت یگان‌های مخفی ادامه دارد.

اشغالگران خواهان مخفی ساختن شکست خود هستند
​​​​​​​   تمامی مقامات ارتش ترکیه و رسانه‌های وابسته به آ.ک.پ و م.ه.پ این عملیات را دنبال کرده و جنگی ویژه را انجام دادند. نیروهایمان نظامیان را هدف قرار دادند و اشغالگران خواهان مخفی ساختن آن هستند. علی‌رغم سخن نیروهای اشغالگر و فاشیستی که اعلام می‌دارند" آن‌ها را نابود ساختیم" نیروهای گریلای آزادی کردستان در قدرتمندترین زمان خویش بسر می‌برند، به گونه‌ای تاکتیکی عمل می‌کنند و بیش از هر زمان به موفقیت نزدیک شده‌اند. این عملیات‌ در برابر سیاست‌های جنگ ویژه، مقاومت نیروهای گریلای قهرمان را به دوست و دشمن نشان داد.

هواپیماهای جنگنده روستای گیسه را هدف قرار دادند
​​​​​​​   روز ۹:۲۰ روز ۲۴ آگوست/۲ شهریور هواپیماهای جنگنده‌ی ارتش اشغالگر ترکیه روستای گیسه در گاره واقع در مناطق حفاظتی مدیا را بمباران کردند. در نتیجه‌ی این بمباران‌ها هیچ آسیبی به نیروهایمان وارد نشد."