وعده‌های سوخته برای درمان قلب‌های سوخته

​​​​​​​در پی سوختن چهار نونهال بلوچستانی در آتشسوزی دبستانی در زاهدان وزیر آموزش و پرورش به این شهر سفر کرده تا افکار عمومی خشمگین را آرام کند

در جریان فاجعه آتش سوزی یک کلاس درس دختران دبستانی و پیش دبستانی در زاهدان، چهار دختربچه جان خود را به بدترین وضع ممکن از دست دادند.

 

آنها قربانی بزرگسالانی شدند که در تهران فربه و فربه تر می شوند و چیزی از کودک و در کل چیزی از انسانیت نمی فهمند.

 

خشم از این حادثه چنان زیاد بود که سیدمحمد بطحایی، وزیر آموزش و پرورش به همراه شماری از اعضای مجلس دیروز با حضور در منزل چهار دانش‌آموز فوت شده، سعی در دلجویی از خانواده آنها کردند.

 

برخورد با مقصران حادثه از جمله وعدەهایی بود که وزیر آموزش و پرورش داد. ظاهرا او مدیران مدرسه را مقصر می داند اما مقص در بیت رهبری نشسته و مقصر کسانی هستند که فقر و فلاکت و تبعیض سیستماتیک را مردم بلوچستان تحمیل کرده اند.

 

وی افزود: بخاری‌های کاربراتوری و دیگر بخاری‌ها ممکن است برای خانه‌ها وسایل گرمایشی مناسبی باشند، اما برای کلاس و مدرسه با وجود بازیگوشی‌های دانش‌آموزان مناسب نیست.

 

او در عین حال وعده داده در دو سال آینده همه مدارس سیستان و بلوچستان به سستم گرمایشی مجهز شوند. البته مشخص نیست کودکانی که در کپر و زیر سقف آسمان درس می خوانند چگونه به این سیستمی که ابطحی قول داده مجهز خواهند شد.