کارگران نیشکر هفت تپه شوش و گروه ملی فولاد اهواز همچنان در اعتصاب هستند

همزمان با تجمع کارگران مجتمع نیشکر هفت تپه در مقابل دفتر مدیریت این شرکت گزارشها حاکی از تجمع اعتراضی گارگران گروه ملی فولاد اهواز در مقابل شعبه سرپرستی بانک ملی است.

همزمان با تجمع کارگران مجتمع نیشکر هفت تپه در مقابل دفتر مدیریت این شرکت گزارشها حاکی از تجمع اعتراضی گارگران گروه ملی فولاد اهواز در مقابل شعبه سرپرستی بانک ملی است.

 

به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، روز گذشته کارگران شرکت نیشکر هفت تپه در دوازدهمین روز اعتصاب، با رد وعده های فرماندار شوش برای پایان اعتصاب، دست به تجمع اعتراضی در مقابل دفتر مدیریت زدند.

 

بنابر این گزارش در جلسه ای که دیروز در فرمانداری شوش برگزار شد، فرماندار و دیگر مسئولین بدون دادن ضمانتهای لازم برای تحقق خواستهای کارگران، تلاش کردند با دادن وعده هایی مانند پرداخت به روز حقوق ماهیانه  و تنظیم قراردها، نماینده های کارگران اعتصابی را وادار به پذیرش کنند.

 

فرماندار شوش در ادامه صحبتهای خود با اعلام اینکه اوضاع اقتصادی کشور وخیم است و کارگران باید با دولت همکاری کنند تلاش کرد آنان را حاضر به پذیرش پایان اعتصاب کند.

 

اما کارگران متحدانه ای با تاکید بر عقد قرار داد یک ساله، پرداخت یکجای همه معوقات و حفظ یکپارچگی شرکت نیشکر هفت تپه با فریاد اعتصاب ادامه دارد، باعث پایان سخنرانی او شدند.

 

 فرماندار شوش آذر ماه سال گذشته در جمع کارگران نیشکر اعلام کرده بود اگر وعده هایش برای پرداخت مطالبات کارگران محقق نشود کت و شلوارش را خواهد فروخت.

 

 اما با گذشت ۹ ماه از آن تاریخ، نه تنها هیچیک از وعده های او عملی نشد بلکه وی امروز با کت و شلوار در جمع کارگران حاضر و تلاش کرد با وعده هایی مشابه اذر ماه سال گذشته، آنان را راضی به پایان اعتصاب کند.

 

علی رغم وعده فرماندار و دیگر مسئولان،  کارگران شرکت نیشکر هفت تپه همچنان در اعتصاب هستند و اعلام کرده اند تا تحقق خواستهایشان دست از اعتصاب نخواهند کشید.

 

از سوی دیگر منابع خبری گزارش دادند، اعتراض کارگران فولاد اهواز  به بانک ملی رسیده است.

 

روز گذشته کارگران گروه ملی فولاد اهواز در اعتراض به ۴ ماه معوقه مزدی و کمبود مواد اولیه در مقابل شعبه سرپرستی بانک ملی دست به تجمع زدند.

 

 به گفته‌ی کارگران این شرکت؛ مالک جدید این کارخانه یک بانک دولتی است و می بایستی تسهیلات برای راه اندازی کارخانه و مواد اولیه برای تولید را تامین کند.