کمیته باورداشت‌ها و خلق‌های ک.ج.ک طی پیامی عید قربان را تبریک گفت

در پیام آمده است:"اگر چه کشتن انسان، گناه و از بدترین اعمال است اما در خاورمیانه روزانه دهها مسلمان کشته می‌شوند"

کمیته باورداشت‌ و خلق‌های کنفدرالیسم جوامع کردستان در پیامی کتبی عید قربان را به جهان اسلام تبریک گفته "مبارزه علیه ظلم همیشه با ایمان، جسارت، اصرار و اراده به پیروزی رسیده است."

 

کمیته در پیام خود به معضلات جدی در عرصه‌های سیاسی، اجتماعی و اقتصادی جوامع بشری و بخصوص خلق‌های مسلمان اشاره کرده و می‌گوید:" آنانی که بواسطه دزدی و غارت اموال مردم، ثروتمند شده‌اند و در قصرها بسر می‌برند نابودی خلق‌ها را در سر می‌پرورانند. فرهنگ عید قربان، از سوی دولت ستمگر برای منافع فردی و تداوم سلطه خود مورد استفاده قرار می‌گیرد و از قربانی کردن انسان هم دست نمی‌کشند. مقاومت ابراهیم‌وار خلق‌ها هم علیه این ستمگران هیچگاه متوقف نشده است. مبارزه‌ای که امروز در این سرزمین با شعار 'نمی‌توانید بشریت را قربانی کنید' هر روز گسترده‌تر می‌شود. به این مناسبت عید قربان را به خلق‌های مسلمان تبریک می‌گوییم. با امید به اینکه این عید به زمینه‌ای برای سازماندهی هر چه بیشتر و مبارزه دمکراسی مبدل شود. امیدواریم که عید قربان در این چهارچوب گرامی داشته شود."

 

"در خاورمیانه که کشتن انسان گناه [کبیره] و جرم محسوب می‌شود روزانه دهها مسلمان کشته می‌شوند. تنها راه توقف این قتل‌عام، همانا مبارزه دمکراسی است که با اتحاد خلق‌ها شکل گیرد. با امید اینکه عید قربان در این چهارچوب برگزار گردد."

 

بدترین و وقیح‌ترین ظلمی که در این سرزمین‌ها صورت می‌گیرد پذیرش سردمداران منافق و تبهکاران آنان از سوی برخی از مسلمانان است. دولت اردوغان و رژیم وی پیشقراول منافقان هستند. رژیمی آنچنان منافق و دور از معیارهای اخلاقی که به کودکان تجاوز می‌کند خطرناکتر از جنگ‌های صلیبیون و غارتگرتر از حمله مغول‌ها است.

 

رژیم ترک در عید قربان هم بشریت را قربانی کرد

جمهوری ترکیه با انزوای شدید بر رهبرمان در تلاش نابودی ملت کُرد است و در این عید هم به قتل‌عام ادامه داد. در عرفه عید قربان به مظلومترین و فقیرترین خلق‌ جهان –جامعه ایزدی حمله‌ور شد و پیشاهنگ جامعه ایزدی را به شهادت رساند. این رژیم قاتل که تخصص ویژ‌ه‌ای را در قتل‌عام‌های سده بیستم خود کسب کرده است امروزه در حال عملی‌کردن فاشیسم مختص به خود است. جمهوری فاشیست ترکیه بیش از هر زمانی به دشمنی با خلق‌های ترکیه و خاورمیانه می‌پردازد. در کشورهای عراق و سوریه به دشمنی با کردها، عرب‌ها، آسوری-کلدانی‌ها، ارمنی‌ها، چرکس‌ها، ترکمن‌ها و تمام خلق‌های منطقه ادامه می‌دهد. هدف وی نابودی زندگی مسالمت‌آمیز خلق‌ها در کنار هم است. اردوغان و باغچلی امروز به سمبل‌های اعجوج و معجوج مبدل شده‌اند که نشانه‌های بروز قیامت در کتاب مقدس را بر عهده گرفته‌اند."

 

ک.ج.ک در ادامه می‌افزاید:" با آنچنان رژیمی روبرو هستیم که در زمینه‌ی اخلاقی بری از هر گونه معیار بشری، منافق به باور‌های اسلامی، قاتل در عرصه اجتماعی و نابودگر در عرصه خلقی است. لازم است نیک بدانیم که اگر ستمگران به پیروزی می‌رسیدند نمرود‌ها، فرعون‌ها، ابوجهل‌ها، حمله صلیبیون و مغول‌های غارتگر به پیروزی دست می‌یافتند، اما امروز نام این گروه را با لعنت و پلیدی می‌بریم و از آنان به عنوان سردمداران ستمگری و بی‌اخلاقی یاد می‌شود.

 

مبارزه علیه ستمگران با توکل به اراده و ایمان، جسارت و اصرار همیشه به پیروزی رسیده است. آنچه در این مرحله بر دوش ما و دیگر خلق‌های ترکیه است صفوف اتحاد خود را مستحکمتر کنید و در برابر هرگونه حملات تفرقه‌افکنانه و نابودگرانه جمهوری ترکیه ایستادگی نمایید. اردوغان همیشه در رابطه با خود به دروغ‌ و نفاق متوسل شده است. با ایجاد بحران‌های اقتصادی سعی در بیکار کردن و گشترش فقر در جامعه دارند و با نیروهای پلیس و سربازان خود می‌کوشند شما را ترسانده و از مبارزه محروم نمایند. ترس اصلی منافقین همیشه از افراد و خلق‌های آگاه بوده و میباشد. لازم است این عید زمینه ترس بیشتر منافقان را فراهم نماید.

 

کمک‌های خود را به نیازمندان برسانید

در این عید به مزار شهدا رفته و برای آنان دعا کنید. به ملاقات زندانیان روید. حمایت از خانواده‌های زندانیان فرهنگ عمومی این عید است. علیه دشمنان نابودگر و قاتل مبارزه را هر چه بیشتر گسترش دهید. کمک‌های خود را به افراد و نهادهای مرتبط با عفرین و نیازمندان کردستان برسانید. تمام کمک‌ها و صدقاتی که دولت فاشیست ترکیه می‌رسند هیچ خیری بهمراه نخواهند داشت. اگر مسلمانان ترکیه به شرکای ستمگران مبدل شوند عبادات شما مقبول نخواهند افتاد. آنانی که به نام دین و باور فریب خورده‌اند و از راه منحرف شده‌اند باید به مسیر صحیح برگردند. بازگرداندن به راه خیر یک وظیفه دینی است.

 

همچون جنبش آزادیخواهی کردستان عید قربان را قبل از همه به مسلمانان کردستان و سپس به عموم خلق‌های مسلمان تبریک می‌گوییم. تصریح می‌کنیم که مبارزه دمکراسی‌خواهی و زندگی آزاد را تا تحقق پیروزی ادامه می‌دهیم. در عید قربان با تجلیل از رفیق زکی شنگالی و آتاکان ماهر از تمام شهیدان خود که جان خویش را فدای بشریت کرده‌اند با احترام یاد می‌کنیم و در حضور آنان با ارزش‌های بشریت تجدید میثاق می‌نماییم."