۱۹۰ سال حبس و ۱۷۷۶ ضربه شلاق برای ۲۳ درویش گنابادی محبوس در زندان

بنابر احکام ابلاغ شده به ۲۳ نفر از دراویش گنابادی بازداشت شده در جریان رویدادهای موسوم به "گلستان هفتم"، در مجموع به ۱۹۰ سال حبس تعزیری محکوم شده‌اند

به نقل از سایت مجذوبان نور ٢٣ نفر از دراویش گنابادی که در جریان رویداهای گلستان هفتم بازداشت شده‌اند مجموعا به ١٩٠ سال حبس، ۴۶ سال تبعید، ۱۷۷۶ ضربه شلاق، ۴۶ سال ممنوعیت خروج از کشور و ۴۶ سال محرومیت اجتماعی و حضور در رسانه‌ها و احزاب محکوم شده‌اند.

دراویش گنابادی ١۴ بهمن ١٣٩۶ در محکومیت حصر غیرقانونی نورعلی تابنده، قطب دراویش گنابادی در خیابان گلستان هفتم تهران تجمع‌های اعتراضی را برگزار کردند. این گردهمایی مسالمت‌آمیز از سوی چماقداران دولتی به آشوب و درگیری کشیده شد و در پی آن اعتراضات دراویش به زورگویی نیروهای امنیتی گسترش یافت. دو هفته بعد در ٣٠ بهمن ٩۶ تجمع اعتراضی دراویش به بازداشت رفقای خود از جمله نعمت‌الله ریاحی هدف حمله نیروهای حکومتی قرار گرفت و به درگیری میان آنان و نیروهای سرکوب‌گر جمهوری اسلامی انجامید. در پی این رویدادها صدها درویش گنابادی از سوی نیروهای امنیتی رژیم ایران بازداشت و در زندان مورد شکنجه قرار گرفتند.
 

ارگان خبری درایش گنابادی در گزارشی اعلام کرده است که دراویش محبوس در زندان به دلیل "تداوم حصر نورعلی تابنده"، قطب دراویش گنابادی و "غیرقانونی خواندن روند رسیدگی به پرونده‌ دراویش بازداشتی"، از حضور در دادگاه‌هایی که به‌گفته‌ آن‌ها "مصداق تفتیش عقاید بوده است"، خودداری کرده‌اند.