دستگیری ۳۱ تبهکار داعشی در کمپ هول از سوی یگان‌های ضد ترور

فرمانده یگان‌های ضد ترور اعلام نمود که در  جریان ۴۷  عملیات در کمپ هول ۳۱ تبهکار از هسته های مخفی داعش سوری و عراقی دستگیر شدند. در میان دستگیرشدگان ۸ زن نیز حضور دارند. عملیات همچنین ادامه دارد.

از زمان خاتمه عملیات انسانی و امنیتی در کمپ هول، عملیاتهای ویژه دیگری نیز از سوی یگانهای ضد ترور YAT در کمپ هول آغاز شده و این عملیات همچنان ادامه دارد. نیروهای امنیتی داخلی شمال-شرق سوریه از ۲۸ مارس مرحله نخست عملیات انسانی و امنیتی را آغاز کردند. بعد از ۵ روز، در ۲ آوریل این عملیات خاتمه پیدا کرد.

طبق اظهارات فرماندهان یگانهای ضد ترور در ۴ روز گذشته ۳۱ تبهکار از هسته‌های مخفی داعش سوری و عراقی که ۸ زن نیز در میان آنها حضور دارند دستگیر شده‌اند. طبق اطلاعات کسب شده، در بخش‌های ۱ تا ۵ و بخش ۷ کمپ هول و در بسیاری از خانه های گلی بخش ۱ مختص به پناهندگان عراقی در کمپ هول، ۴۷ عملیات صورت گرفته است. این منابع خبری از یگانهای ضد ترور اعلام کرده‌اند که بر اساس اطلاعات کسب شده از سوی نیروهای امنیتی، در نتیجه تحقیقات صورت گرفته از تبهکاران داعشی در عملیات انسانی و امنیتی، عملیات جدید صورت گرفته است.

براساس این اظهارات در خاتمه این عملیات  ۱۲۵ تبهکار و ۲۰ سردسته تبهکار دستگیر شده‌اند. برخی از تبهکاران دستگیر شده، مسئول قتل، ارعاب بوده و برخی دیگر نیز مسئول انتشار و ترویج تفکرات افراطی داعش بوده و برخی از زنان دستگیر شده نیز در دیوان حسبه داعش مسئولیت داشته‌اند. برخی از دستگیر شدگان نیز مسئول پیدا کردن اسلحه بوده‌اند.

در جریان این عملیات سردسته و مسئول نخست داعش و مسئول هسته های کمپ هول با نام احمد خاشی (ابو خالد) و نفر دوم آن با نام قویسی محمد (ابو کرار) دستگیر شده اند.

کمپ هول خطرناکترین کمپ جهان به شمار می‌رود. خانواده‌های تبهکاران داعشی با ملیت سوری، عراقی و دیگر ملیتها در این کمپ سکونت دارند. همچنین زنان داعش در این کمپ تلاش می‌کنند که بار دیگر دست به سازماندهی زده و در این باره مرتکب قتل و ترویج افکار داعشی بوده‌اند.