گریلاهای یگان‌های روژهلات کوردستان: دشمن نمی‌تواند اراده‌ی آزاد را منزوی کند

​​​​​​​ گریلاهای یگان‌های روژهلات کوردستان  اعلام کردند، حصر عبدالله اوجالان رهبر خلق کورد حصر همه‌ی مردم کورد و همه‌ی خلق‌های فرودست است و گفتند، "بدون شک دشمن نمی‌تواند اراده‌ی آزاد را منزوی کند."

گریلاهای یگان‌های روژهلات کوردستان (YRK) در مورد حصر سنگین عبدالله اوجالان رهبر خلق کورد و اشغال خاک کوردستان و وظیفه و مسئولیت خلق کورد برای مبارزه علیه حصر با خبرگزاری فرات صحبت کردند.

 گریلا هارون سرحد اعلام کرد، با حصر و ایزولاسیون رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان در حقیقت همه‌ی مردم کورد و خلقهای فرودست را در حصر قرار داده‌اند. وی گفت، "دشمن خود خوب می‌داند که نمی‌تواند اراده‌ی آزاد را منزوی کند، دشمن به این واقعیت آگاه است، اما علی رغم آن  بر حصر اصرار می‌ورزد چون به وسیله آن می‌خواهد رهبری را از مردم جدا کند. اما همه‌ی ما و حتی دشمن نیز این را خوب می‌داند، که رهبر آپو فقط یک فرد نیست، بلکه یک فکر و فلسفه است که خلق کورد و خلق‌های فرودست با آن فلسفه زندگی می‌کنند. به همین دلیل نمی‌تواند حصر را در وجود رهبر آپو ادامه دهد، چون هر کدام از ما و هر فرد جامعه در هر جایی که باشد، با فکر و فلسفه‌ی رهبری  زندگی می‌کنیم. درست است که امروز رهبری از لحاظ فیزیکی در زندان است، این برای ما گریلاها و همه‌ی خلقمان مایه شرم است، باید هر کسی در هر جایی به وظیفه و مسئولیت خود عمل کند و قیام نماید. چون رهبری هرگز سکوت نکرده و در زندان نیز روز به روز فکر و فلسفه‌ی خود را بزرگ‌تر نموده است. ما نیز به عنوان گریلاهای رهبر آپو و خلق کورد و همه‌ی خلقهای فرودست باید در مقابل بی‌عدالتی سکوت نکنیم و قیام نماییم. هر کسی با نشان دادن اراده و توان خود می‌تواند پیام "تو نمی‌توانی رهبرمان را منزوی کنی" را به دشمن اشغالگر بدهد. اکنون زمان آن فرا رسیده است که همه با اراده‌ی خود علیه اشغالگری بایستند، این تنها وظیفه‌ی گریلاها یا خلق کورد نیست بلکه باید ما همه دست در دست یکدیگر بگذاریم و با یک اراده در مقابل اشغالگری بایستیم تا بتوانیم با هم یک پیام به دشمن دهیم. دشمن می‌خواهد خلق را از رهبری دور کند اما ما می‌دانیم که روز به‌ روز رهبری بیشتر در دل همه‌ی خلق کورد و خلق های فرودست جای خود را باز می‌کند. اکنون ما می‌بینیم این جنبش که رهبر آن را بنیاد نهاده است روز به روز بیشتر گسترش یافته و از همه جای جهان و همه‌ی کشورها آزادیخواهان به آن می‌پیوندد، این هم نشان دهنده آن است که فکر و فلسفه رهبر منتشر شده است.‌"

گریلا چیاکو آرمانج نیز به اهمیت مبارزات و شخصیت عبدالله اوجالان رهبر خلق کورد اشاره کرد و گفت، "بدون شک سال‌هاست که خلق کورد با مسئله‌ی فرودستی مواجه است. خلق کورد نیز پس از مدتی مانند هر خلقی به دنبال آزادی خود به راه افتاده است. ما رهبر آپو را داریم که رهبری حقیقی است، رهبری که خلق کورد را از مرگ نجات داد، از نو دوباره زنده کرد و زندگی نو به او تقدیم کرد. شخصیتی نو در هر فرد کورد ایجاد کرد، ما را با راه زندگی و  زندگی انسانی آشنا نمود. چنین رهبری در میان بشریت بسیار کم پیدا می‌شود، پیشتر رهبرانی اینچنینی پیدا شده‌اند که راه آنها ادامه دارد، اما در سال اخیر که به ویژه به سمت مرگ انسانیت می‌رویم، یعنی انسان‌ها به گورکن یکدیگر تبدیل شده‌اند، رهبری اینگونه برای ما خلق کورد پیدا شده است که پیشاهنگی بشریت را به عهده دارد و فکر و فلسفه‌ای نو با خود آورده است. از همه‌ی روشنفکران و انقلابیون تاریخ تاکنون سازمانی عمومی درست کرده است و برای همه‌ی مسائل جهان و مسئله‌ی خلق کورد در خاورمیانه و زندگی مسالمتآمیز خلقها به نیروی چاره‌یابی تبدیل شده و خطری بزرگ برای از میان برداشتن سیستم سرمایه‌داری تبدیل داشته است.  بدون شک و آسیب بسیاری به سیستم  سرمایه‌داری جهانی وارد کرد. بر همین اساس حصر علیه انسانیت و آزادی تحمیل شد، حصری که اکنون بر رهبر آپو تحمیل شده است، حصر آزادی، انسانیت و زندگی مسالمت آمیز خلق‌ها است. به همین دلیل به نفع سیستم‌های دارای قدرت نیست که فکر و موضوعهای ارائه شده توسط رهبر آپو  گسترش یابد.

زمانی که رهبر آپو دستگیر شد دهها تن از رفقای من باشعار "هیچ کس نمی‌تواند روز ما را تاریک کند" پیکر خود را به آتش کشیدند، بدون شک این تفکر هنوز در میان مردم و گریلا وجود دارد. هر کسی که قطره‌ای از علم رهبر آپو را درک کرده یا به آن آگاه باشد، تا آخرین نفس به راه او ادامه خواهد داد.  ما به عنوان خلق کورد و گریلاهای ی.ر.ک بیشتر خود را در مقابل این مرحله مسئول می‌دانیم. اسارت رهبر آپو اسارت آزادی است، اما برای دشمن اثبات شده است که آزادی به اسارت گرفته نخواهد شد، چون رهبری در یک اتاق انفرادی بیشتر اهمیت آزادی و فلسفه‌اش را اثبات کرد و بیشتر روی حقیقی این سیستم را آشکار نمود. وظیفه‌ی ما این است که از رهبری صیانت کنیم چون ایشان لحظه به لحظه زندگی خود را فدای ما کرد."

 در ادامه این گفتگو گریلا آگر عفرین گفت، مقاومت امرالی برای همه‌ی جوانان کورد، گریلا و خلق کورد مانند یک دستور، راهنمایی، امید و مبارزه است. وی در ادامه گفت؛"می‌خواهند حصر را بر سرتاسر کوردستان تحمیل کنند، به همین دلیل هر روز اشغالگری را بر کوردستان تحمیل می‌کنند، یا به علت منافع خودشان از این سیاست حمایت می‌کنند و به همین منظور نقشه‌هایشان را اجرا می‌نمایند. حصر رهبر آپو و جنگی که در کوردستان در جریان است و همچنین سیاست روزانه‌ی آنهها، به نظر می‌رسد که توسط ائتلاف آ.ک.پ/م.ه.پ اجرا می‌شود، اما اگر در حقیقت نگاه کنیم می‌بینیم که در پشت این حصر سیستم یا سیاست اشغالگری وجود دارد. اگر امروز آ.ک.پ /م.ه.پ در این سطح هستند که می‌توانند حصر را بر رهبری تحمیل کنند و در کوردستان سیاست جنگ، قتل‌عام و پاکسازی را پیش ببرند بدون شک این شجاعت و همکاری را از این سیستم می‌گیرند که پشتیبان آنها است، سیستمی که کوردستان را به چهار بخش تقسیم کرده است و در آنجا منافع دارد و کوردستان را غارت کند، این حقیقت صد سال پیش آشکار نبود اما امروز ما هم به عنوان یک جنبش، هم گریلا و هم خلق کورد در این سرزمین زندگی می‌کنیم و این سیاست را بسیار واضح و روشن می‌بینیم، چون در کوردستان روستایی نمانده که منزوی نشده باشد، شهری نمانده که محاصره نشده باشد، هر روز کوهستانهای کوردستان بمباران می‌شوند، هر روز جوانان کورد کشته می‌شوند، به زنان کورد تجاوز می‌شود و ثروتهای کوردستان غارت می‌شوند، همه اینها واضح و آشکار است و هدف آنها این است که یک بار دیگر کوردستان را ویران کنند و اراده‌ی آزاد را از بین ببرند.  هزاران جوان کورد را زندانی کرده‌اند و سیاست پخش مواد مخدر و جنگ ویژه را به کار می‌برند، برای آن که خلق کورد را پاکسازی کنند و فرهنگ کوردها را از بین ببرند، هر کاری که از دستشان برآید انجام می‌دهند. بدون شک کسانی هستند که از این سرزمین دفاع می‌کنند و علیه این سیاست‌ها با فداکاری مبارزه می‌کنند، روزانه فعالیت می‌کند و نقشه‌های دشمن را با شکست مواجه می‌کنند. بدون شک این امر ابتدا با موضع‌گیری رهبری پیش رفته است به همین دلیل امروز مبارزات ما تغییر کرده است و همه‌ی شیوه‌های مبارزه ی ما در امرالی می‌باشد. مقاومت امرالی که رهبری آن را پیش می‌برد برای همهی جوانان کورد فرمان است، برای همه‌ی گریلاها راهنمایی و برای همه خلق کورد امید و مبارزه است. از همه‌ی جوانان کورد می‌خواهم با امید، اراده و مستقل مبارزه کنند و در مقابل اشغالگران تسلیم نشوند."