سناریوی مشترک پاراستن پ.د.ک، میت ترکیه و اطلاعات ایران بازهم شکست خورد

فعالیت مشترک سازمان‌های بدنام اطلاعات ایران، پ.د.ک بارزانی و میت ترکیه که با هدف فریب جامعه کورد از طریق انتشار "پ.ک.ک، ی.پ.گ/ی.پ.ژ، ق.س.د کودکان را می‌رباید" با ناکامی مواجه شد.

سازمان‌های اطلاعات ایران، پاراستن پ.د.ک و میت ترکیه برای فشار بر جنبش آزادیخواهی کوردستان(پ.ک.ک)، نیروهای سوریه دمکراتیک(ق.س.د)، یگان‌های مدافع خلق (ی.پ.گ) و یگان‌های مدافع زن (ی.پ.ژ) کارزاری را با هدف فریب افكار عمومی با عنوان «ربودن کودکان» آغاز کرده بودند. دروغ‌های مراکز جنگ ویژه افشا شد و یکبار دیگر سناریوی مشترک مزدوران و خودفروشان پ.د.ک نقش بر آب شد.

وبسایت وابسته به مسرور بارزانی و ارگان رسانه‌ای سازمان استخباراتی «پاراستن» پارت دمکرات کوردستان در گزارشی اسامی و شناسنامه‌های ٢۵ کودک کورد را منتشر کرده و مدعی شده بود که این کودکان از سوی پ.ک.ک ربوده شده‌اند. این سناریوی پ.د.ک به شیوه‌ای همزمان از سوی میت ترکیه و اطلاعات ایران نیز بازپخش شد.

یک حساب کاربری در توئیتر به نام (@ProaktifAtolye) خود را به کودکانی که پ.د.ک مدعی ربودن آنان از سوی پ.ک.ک است رساند و ادعاهای کذب مراکز جریان خودفروش پ.د.ک را افشا کرد.

در گزارشی که این حساب کاربری منتشر کرده دیده می‌شود که کودکان نزد پدر و مادر خود بسر می‌برند و بسیاری از آنان پس از آنکه به مراکز نظامی مراجعه کرده‌اند به دلیل کم بودن سن انان به منزل بازگردانده شده‌اند.

دیار فواد احمد، لینا عبدالباقی، جودی عدنان، رونیدا داری، فتحی محمد، هلین فحد، رناس طاهر، کوثر علی و دژوار خلیل از کودکانی که ادعا ربودن آنان شده است در گفتگو با این حساب کاربری توئیتری کذب بودن سناریوی پ.د.ک/میت/ اطلاعات را آشکار کرده‌اند.

پدر اسرین محمدی اهل روژهلات کوردستان که در این گزارش از دختر وی سخن به میان رفته است می‌گوید که اطلاعات ایران یک نامه‌ را با توسل به زور و تهدید به امضای همسر وی رسانده است و افزوده است که "دخترم اسرین با تصمیم و اراده خود به نیروهای گریلا پیوست، در بمباران ارتش اشغالگر ترک به شهادت رسید، فریب حیله‌های بدخواهان و ظالمان را نخورید."  

خانواده‌های این کودکان خاطرنشان کرده‌اند که فرزندانشان ربوده نشده‌اند و هدف سازمان پ.د.ک، سازمان اطلاعات ایران و سازمان میت ترکیه سیاه‌نمایی علیه حزب کارگران کوردستان، نیروهای سوریه دمکراتیک، یگان‌های مدافع خلق، یگان‌های مدافع زن بوده است.

شایان ذکر است که ه.پ.گ، ق.س.د. ی.پ.گ و ی.پ.ژ توافقنامه بین‌المللی ژنو را در مورد عدم بکارگیری کودکان کمتر از ١٨ سال سن امضا کرده‌اند، اما رژیم‌های اشغالگر ترکیه، ایران و حزب خودفروخته پ.د.ک با هدف تحریف افکار عمومی فعالیت‌های مشترک خود را علیه مبارزه آزادیخواهی کوردها ادامه می‌دهند.