نیروهای مدافع خلق: ۶ رفیق زن در آمَد به شهادت رسیدند

ه.پ.گ اعلام کرد که در حملات ارتش اشغالگر ترک به منطقه شهید رمزی در ایالت آمَد، ۶ گریلای زن به درجه شهادت رسیده‌اند.

مرکز رسانه و مطبوعات نیروهای مدافع خلق کوردستان (ه.پ.گ) اطلاعیه‌ای منتشر کرد.

در اطلاعیه ه.پ.گ آمده است:

"عملیات پدافند دفاع هوایی در متینا

ساعت ١٢ و ١٣ روز ١٠ مه / ٢٠ اردیبهشت علیه اشغالگران مستقر در تپه زندوره متینا دو عملیات هوایی به انجام رسید. در این دو عملیات به اشغالگران روی تپه زندوره ضربه وارد شد.

حمله اشغالگران در ایالت آمَد

ارتش اشغالگر ترک روز ٢٧ آوریل / ٧ اردیبهشت در منطقه هلزل در عرصه شهید رمزی ایالت آمَد تحرکات اشغالگرانه‌ای را آغاز کرد. در برخی از مناطق دوربین‌های مدار بسته را کار گماشتند. سپس در ٢٨ آوریل عملیات گسترش یافت و در ساعت ۵:٣٠ روز ٢٩ آوریل در نزدیکی روستای کورته میان نیروهای ما و ارتش دشمن جنگ روی داد. در آغاز جنگ شماری از اشغالگران کشته و زخمی شدند. اشغالگران سپس در ساعت ۶ اقدام به عقب‌نشینی کرده و با هواپیماهای جنگنده منطقه را بمباران کردند. سپس از ساعت ۶:١٠ الی ٧:۴٠ با هلی‌کوپترهای جنگنده اقدام به گلوله‌باران و حملات راکتی به منطقه کردند. در این جنگ که در طول روز ادامه یافت رفقایمان نوژین، برفین، بسی، أسَر، ژیان و تِکوشین قهرمانانه جنگیدند و به شهادت رسیدند. عملیات ارتش ترک در این منطقه روز ۵ مه با عقب‌نشینی به پایان رسید.

به دلیل شهادت رفقایمان در این جنگ از تعداد دقیق کشته و زخمی‌های دشمن اطلاعی در دست نیست.

جزئیات شناسنامه رفقای شهید در اطلاعیه‌ای جداگانه به اطلاع خلقمان و افکار عمومی خواهد رسید.

حملات هوایی دشمن به مناطق حفاظتی میدیا

ساعت ١۴:١٠ روز ١٠ مه تپه زندوره در متینا از سوی هواپیماهای جنگنده بمباران شد. همان روز از ساحت ٢١ الی ٢٢ منطقه کیسته و تپه نزدوره توسط هلی‌کوپترها گلوله‌باران شد.

ساعت ١٩:٣٠ روز ١٠ مه ارتفاعات تپه سیدار و دره چمچو در عرصه زاپ توسط هواپیماهای جنگنده بمباران شدند. بمباران به آتش‌سوزی در منطقه انجامید.

روز ١٠ مه از ساعت ٢١ الی ٠٠:٣٠ نیمه شب هلیکوپترهای دشمن بر فراز آسمان مناطق شوکه، مروانوس و مام رشو در عرصه آواشین به پرواز درآمدند.

در این حملات هیچ آسیبی به نیروهای ما وارد نشده است."