شیرزاد بیگ‌زاده میهن‌دوست صومای برادوست جانباخت

شیرزاد بیگ‌زاده به دلیل فعالیت‌های میهنی خود به ١٠ سال زندان محکوم شده بود و در زندان تحت شکنجه‌های وحشیانه عوامل رژیم اشغالگر ایران قرار گرفت

برپایه گزارش‌های دریافت شده از اورمیه، شیرزاد بیگ‌زاده میهن‌دوست کورد اهل روستای هورسین بخش صوما برادوست به دلیل ابتکا به بیماری کرونا جان باخته است.

شیرزاد بیگ‌زاده فرزند مرحوم حاج علی بیگ‌زاده از خانواده‌های میهن‌دوست اورمیه می‌باشد که همیشه تحت اذیت و آزار اشغالگران کوردستان و مزدوران قرار داشت.

آقای شیرزاد بیگ‌زاده سال ١٣٨۴ به اتهام عضویت در حزب حیات آزاد کوردستان (پژاک) دستگیر شد. وی چهار ماه تحت شدیدترین شکنجه‌های اطلاعات اورمیه قرار گرفت و حتی یک پای وی از سوی شکنجه‌گران دژخیمان نظام استعمارگر جمهوری اسلامی شکسته شد. با این همه شیرزاد به آرمان‌های خود خیانت نکرد و سرانجام به ١٠ سال حبس محکوم شد. وکلای آقای بیگ‌زاده این حکم را ناعادلانه خواندند و خواستار تجدید نظر در محکومیت وی شدند. دادگاه تجدیدنظر حکم ١٠ سال حبس نامبرده را به یک سال کاهش داد و شیرزاد بیگ‌زاده سال ١٣٨٨ برای سپری کردن دوره یکساله حبس به زندان اورمیه مراجعه کرد.

شیرزاد بیگ‌زاده پس از طی کردن دوره حبس یکساله و رهایی از زندان بی‌وقفه تحت تعقیب نیروهای امنیتی رژیم اشغالگر ایران قرار داشت. این میهن‌دوست کورد هر ماه از سوی اطلاعات سپاه اورمیه احضار شده و منزل وی مورد تفتیش قرار گرفته و تهدید شده است.

یکی از نزدیکان شیرزاد بیگ‌زاده به خبرگزاری فرات گفت:"شیرزاد به دلیل فشارها و تهدیدهای سپاه پاسداران اورمیه مجبور به ترک روستای هورسین شد و در شهر اورمیه ساکن شد. اما اطلاعات سپاه همیشه وی را تهدید به مرگ می‌کردند."

شیرزاد بیگ‌زاده امروز (سه‌شنبه ۶ آوریل) پس از یک هفته بستری به دلیل وخامت جسمی و ابتلا به بیماری کرونا جانباخت.