بمب‌افکن‌های استراتژیک آمریکا در قطر فرود آمدند

آسوشیتدپرس روز جمعه ٢٠ اردیبهشت/١٠ مه از استقرار بمب‌افکن‌های استراترژیک ب-۵٢ ارتش آمریکا در یک پایگاه نظامی این كشور واقع در قطر خبر داد

  فرماندهی مرکزی آمریکا، سِنتکام، با انتشار تصاویری از فرود ‌بمب‌افکن‌های استراتژیک "ب‌-۵۲" شامگاه پنج‌شنبه در پایگاه هوایی العُدید، در نزدیکی دوحه، سخن به میان آورده است.

  ایالات متحده آمریکا اعزام بمب‌افکن‌های "ب‌-۵۲" به منطقه را در ارتباط با تهدیدهای نظامی ایران اعلام کرده است. رئيس جمهوری آمریکا و وزیر امور خارجه این کشور ظرف روزهای گذشته بارها از خطر حملات احتمالی ایران به شهروندان و مراکز آمریکا در منطقه خبر داده‌اند.

  سِنتکام گفته که "سایر بمب‌افکن‌های اعزامی" نیز روز چهارشنبه در مکانی در"جنوب غربی آسیا" که نام آن اعلام‌نشده، به زمین نشسته‌اند.

  خبر استقرار جنگنده‌های استراتژیک آمریکایی در قطر در حالی منتشر می‌شود که روز پنج‌شنبه ناو هواپیمابر آبراهام لینکلن در مسیر خود به سوی خلیج فارس، از کانال سوئز عبور کرده بود. این واحد نیروی دریایی آمریکا به زودی به نیروهای تحت فرمان ناوگان پنجم در منطقه می‌پیوندند.

  تنش میان ایران و آمریکا از زمان خروج ایالات متحده از توافق اتمی برجام شدت گرفته است. آمریکا در ماههای گذشته علاوه بر تحریم‌های هسته‌ای بر رژیم ایران نام سپاه پاسداران را به لیست گروههای تروریستی افزود. آمریکا همچنین با لغو تمدید معافیت مشتریان نفت ایران هفته گذشته تحریمهایی را بر صنعت آهن و فولاد ایران وضع کرد.