دولت آلمان ٢٠٠ میلیون یورو اسلحه به رژیم فاشیست ترکیه فروخته است

میزان فروش اسلحه دولت آلمان به رژیم فاشیستی ترکیه در سال ٢٠١٨، سه برابر سال ماقبل آن بوده است. از قرار معلوم دولت نژادپرست ترکیه مشتری خوبی برای مصرف اسلحه‌های ساخت آلمان است

طبق گزارش وزارت اقتصاد حکومت فدرال آلمان، کارخانه‌های اسلحه‌سازی این کشور از ابتدای سال ۲۰۱۸ تا دسامبر همان سال مقادیر فراوانی سلاح را به ارزش ۲۰۰ میلیون یورو به ترکیه فروخته‌اند. این مبلغ در سال گذشته‌ی میلادی بالغ بر ۶۰ میلیون یورو بوده است.

 

از سوی دیگر تجارت اسلحه بین آلمان و عربستان سعودی نیز روندی رو به صعود را داشته است. از ژانویه‌ی سال ۲۰۱۸ تا دسامبر سال ۲۰۱۸، طی ده ماه آلمان مقادیر هنگفتی سلاح را به مبلغ ۱۶۰ میلیون یورو به عربستان سعودی فروخته است. در سال ۲۰۱۷ این رقم به ۵۰ میلیون یورو بالغ می‌شده است.

 

در این رابطه سویم داگدلن پارلمانتار آلمانی از حزب چپ، نسبت به این امر اعتراض خود را نشان داده و اعلام داشت: در حالی‌که عربستان سعودی به جنگ علیه یمن دست زده است و سیاست‌های اردوغان تندروانه قلمداد می‌شوند، فروش اسلحه به این دو کشور نمی‌تواند محلی از اعراب داشته باشد.

 

به رغم آنکه به هنگام اشغال عفرین، آلمان نسبت به چنین اقدامی اعتراض نمود اما این کشور فروش اسلحه را به این کشور همچنان ادامه داد. پیش از این نیز دولت آلمان قرارداد مجدد فروش تانک لیوپارد ۲ را به این کشور امضا کرده بود.