دیدبان حقوق بشر سوریه : ۱۹۰ مزدور ترکیه در سوریه و لیبی کشته شده‌اند

دیدبان حقوق بشر سوریه اعلام کرد که ۱۹۰ تبهکار سوری وابسته به دولت ترکیه در جنگ‌های لیبی کشته شده‌اند. دیدبان حقوق بشر سوریه در این رابطه خاطرنشان ساخت که ترکیه بخش جدیدی از گروههای تبهکار و مسلح را به لیبی اعزام می‌کند.

دیدبان حقوق بشر سوریه (سُهر) SOHR اعلام نمود که ترکیه بخش جدیدی از گروه‌های مسلح را از سوریه به لیبی می‌فرستد. در این رابطه دیدبان حقوق بشر سوریه اعلام نمود که دهها تبهکار سوری وابسته به دولت ترک به منظور همکاری با حکومت وفاق وطنی که با نیروهای ارتش میهنی لیبی در نبرد است، وارد این کشور شده‌اند.

در همین رابطه سُهر اعلام نمود که در بسیاری از جبهه‌های لیبی، بین این دو گروه نبردهای سنگینی در جریان ست. سُهر اظهار می‌دارد که ۸ تبهکار دیگر سوری در این جنگ‌ها کشته شده و شمار کشته‌شدگان سوریه به ۱۹۰ نفر رسیده اشت. از سوی دیگر ارتش میهنی لیبی ۵ نفر دیگر از نیروهای تبهکار سوری وابسته به ترکیه را دستگیر کرده است.

سُهر خاطرنشان ساخت که ترکیه گروههای مسلح را از سوریه به لیبی انتقال داده و اعزام نیز همچنان ادامه دارد و بخش جدیدی که مرکب از حداقل ۱۵۰ عضو از اعضای گروه سلطان مراد را طی روزهای گذشته از عفرین به ترکیه انتقال داده است. دهها گروه دیگر از شهرهای جرابلس و باب نیز وارد منطقه هوار کلیس شده‌اند. دیدبان حقوق بشر سوریه در این رابطه خاطرنشان نمود که نزدیک به ۳۰۰ تبهکار از گروه سلطان مراد، لیوا صقور الشام و فیلق الاشام روز جمعه گذشته عازم لیبی شده‌اند.

به نقل از آمارهای این موسسه شمار تبهکاران سوری وابسته به ترکیه در لیبی تا کنون به ۵ هزار و ۵۰٠ نفر رسیده است.