سخنگوی ارتش لیبی: ۴ پیشمرگ روژ در لیبی دستگیر شدند

ارتش لیبی اعلام کرد که نیروهای آنان ۴ عضو «پیمشرگ روژ» را که همراه مزدوران ترکیه به لیبی منتقل شده‌اند دستگیر کرده‌‌اند.

احمد مسماری سخنگوی ارتش ملی لیبی در رابطه با انتقال شبه‌نظامیان وابسته به رژیم تروریست ترکیه به لیبی و جنگ در این کشور نشستی خبری را برگزار کرد.

احمد مسماری از فرمانده‌هان و سخنگوی ارتش لیبی در این نشست اعلام کرد که رژیم ترک «پیشمرگ روژ» را در شهر هولیر (اربیل) آموزش داد و برای جنگ در لیبی به این کشور منتقل کرده است.

مسماری هویت ۴ تن از پیشمرگ‌‌ روژ را منتشر کرده است که اهل روژاوای کوردستان هستند. به گفته مسماری این افراد از سوی حزب دمکرات کوردستان عراق (پ.د.ک) آموزش دیده‌اند و با دستور ترکیه برای جنگ با ارتش لیبی به این كشور اعزام شده‌اند.

احمد مسماری در پایان اظهارات خود افزود:"ترکیه در ازای پول شبه‌نظامیان اپوزیسیون سوریه و گروهک‌های وابسته به خود آنان را به کشور ما انتقال می‌دهد، اما اعضای پیشمرگ روژ که توسط نیروهای ما دستگیر شده‌اند با هدف ترور فرمانده‌های ارتش سوریه، حزب کارگران کوردستان و یگان‌های مدافع خلق (ی.پ.گ) آموزش‌های ویژه‌ای دیده‌اند."

شایان ذکر است که گروهک خودفروش «پیشمرگ روژ» که از سوی پ.د.ک و سازمان جاسوسی میت ترکیه سازماندهی شده‌اند در حملات مشترک ارتش ترک/داعش/ النصره به مناطق کوبانی، عفرین، گری سپی و شنگال فعالانه جای گرفتند.