لیبی: رهبر گروه تبهکار داعش در شمال آفریقا به هلاکت رسید

رهبر گروه تبهکار داعش در شمال آفریقا، ابومعاذ العراقی در عملیات ارتش ملی لیبی در ‌شهرک عبدالکافی در شهر شهبا به هلاکت رسیده است.

احمد المسماری سخنگوی ارتش ملی لیبی روز چهارشنبه (٢٣ سپتامبر) در نشستی مطبوعاتی از کشته شدن ابومعاذ العراقی، رهبر گروه تبهکار داعش در شمال آفریقا خبر داد.

به گفته‌ی احمد المسماری رهبر گروه تبهکار داعش در شمال آفریقا، ابومعاذ العراقی در عملیات ارتش ملی لیبی در ‌شهرک عبدالکافی در شهر شهبا به هلاکت رسیده است.

سخنگوی ارتش لیبی افزود:"به پیوست کنفرانس خبری ویژه روز سه‌شنبه گذشته (١۵ سپتامبر) که طی آن انهدام یک تیم تروریستی متشکل از رهبران گروه تبهکار داعش در شهرک عبدالکافی در حومه شهر سبها اعلام شد که در این عملیات ٩ تروریست کشته و ٢ همسر آنان دستگیر شدند."

المسماری افزود که در میان کشته‌شدگان رهبر گروه تبهکار داعش در لیبی ملقب به ابوعبدالله اللیبی کشته شده اما پس از تحقیقات انجام شدن و دستگیری یک عنصر داعش در منطقه غدوه و جمع‌آوری شواهد محرز شد که فرد کشته شده ابومعاذ العراقی ملقب به ابوعبدالله العراقی رهبر گروه تبهکار داعش در شمال آفریقا بوده است.

به گفته‌ی سخنگوی ارتش ملی لیبی "ابومعاذ العراقی روز ١٢ سپتامبر ٢٠١۴ همراه با عبدالعزیز الانباری با گذرنامه جعلی لیبی از طریق کشور ترکیه به لیبی وارد شده‌‌اند. پس از کشته شدن الأنباری از سوی ارتش ملی لیبی در درگیری‌های درنه در سال ٢٠١۵، ابومعاذ العراقی رهبری گروه تبهکار داعش در شمال آفریقا را بر عهده گرفت."