ناتو فعالیتهای خود را در عراق گسترش می‌دهد

یانس ستولنبرگ دبیرکل ناتو گفت: وزرای دفاع دولت‌های عضو ناتو امروز درخواست دونالد ترامپ را مبنی بر تصدی آموزش نیروهای عراقی توسط این سازمان پذیرفته است. به همین دلیل این سازمان فعالیتهای خود را در عراق گسترش می‌دهد.

یانس ستولنبرگ دبیرکل ناتو طی اظهاراتی اعلام نمود که وزرای دفاع دولت‌های عضو ناتو امروز درخواست رئیس جمهوری آمریکا را مبنی تصدی آموزش نیروهای عراقی و گسترش فعالیتهای این سازمان در عراق پذیرفته‌اند. یانس ستولنبرگ دبیرکل ناتو در نشست خبری خود اظهار داشت: ما وضعیت خاورمیانه و شمال آفریقا را مورد بررسی قرار داده‌ایم. جنگ باعث دردها و آلام فراوانی بوده و برای ما مشکل آفرین است. به همین دلیل ناتو در ادامه فعالیتهای چند ساله خود وارد منطقه شده است. امروز نیروهای ائتلاف بار دیگر موافقت خود را با فرایند آموزش نیروهای عراقی اعلام می‌کنند. ناتو در این راستا منتظر اعلام موافقت حکومت عراق است. نیروهای ما در عراق می‌مانند تا زمانیکه دولت عراق خواستار خروج ناتو از این کشور شود. ما با حکومت عراق ارتباط داریم. هدف ما نیز اینست که بتوانیم شمار نفرات نیروهای عراقی را  برای ادامه فعالیت افزایش دهیم.

ستولنبرگ دبیر کل ناتو در ادامه سخنان خود افزود: ما تا زمانیکه از حضور نیروهایمان در عراق استقبال شود در این کشور خواهیم ماند و بر اساس مشاوره و تعامل با حکومت عراق عمل می‌کنیم و تلاش می‌کنیم تا حضور مشاوره‌ای و آموزشی نیروهای عراقی را دنبال کنیم.

ستولنبرگ دبیر کل ناتو اعلام نمود: ما از اموزش نیروهای عراقی حمایت می‌کنیم تا این نیروها در مقابله با داعش اموزش دیده‌تر و قدرتمندتر شده و علیه آن قادر به مبارزه شوند. من براین باورم که نیروهای عراقی نیز از این مسئله حمایت می‌کنند. اما هیچ برنامه‌ای برای حضور همیشگی در این کشور نداریم. خواست ما صرفا اطمینان از این نکته است که نیروهای عراقی بتوانند از خود به خوبی محافظت کنند.