١٥ کشته در حمله اسرائیل به ساختمانی در دمشق

طبق گزارشهای منتشر شدە شب گذشتە اسرائیل ساختمانی را در دمشق که مرکز فرهنگی ایران و بسیاری از نهادهای امنیتی است، بمباران کرد.

طبق گزارشهای منتشر شدە شب گذشتە اسرائیل ساختمانی را در دمشق که مرکز فرهنگی ایران و بسیاری از نهادهای امنیتی است، بمباران کرد. در نتیجه این بمباران حداقل ١٥ نفر از جمله غیرنظامیانی نیز کە در این ساختمان و حوالی آن بودە اند کشته شدند.این حمله به ساختمانی در محله کفر شوش که منطقه ای با امنیت بالا است انجام شد. در این محله ساختمان های سازمان های امنیتی و اطلاعاتی وجود دارد و مقامات عالی رتبه در آن مستقر هستند.

وزارت دفاع سوریه با بیان اینکه حمله هوایی ساعت ٠٠:٢٢  در منطقه گولان انجام شد، اعلام نمود که بخش‌هایی در دمشق و اطراف آن هدف قرار گرفته است.

وزارت دفاع سوریە  در اولین گزارش خود اعلام کرد که در نتیجه این حمله ٥ نفر جان خود را از دست داده و ١٥ نفر زخمی شده اند که حال اکثر آنها وخیم است. دیده بان حقوق بشر سوریه نیز  با بیان اینکه شمار کشتە شدگان بیش از این است  اعلام کرد که ١٥ نفر از جمله چند غیرنظامی نیز در جریان این حملە جان خود را از دست داده اند.

به گفته سازمان دیده‌بان حقوق بشر سوریه، این حمله به ساختمانی در نزدیکی مرکز فرهنگی ایران و مراکزی که شبه‌نظامیان ایرانی و حزب‌الله لبنان در آن مستقر هستند  صورت گرفتە است.

گفته ی شود کە این حمله یکی از  مرگبارترین حملات ارتش  اسرائیل بە دمشق است.

به گفته آژانس سانا خبرگزاری رسمی دولت سوریە، ساختمان های زیادی در جریان این حملە آسیب دیده اند.