فرناز عطیه: ابتکار عمل عربی برای آزادی اوجالان تا کنون ٨ هزار امضا جمع آوری کرده است

پروفسور فرناز عطیه احمد اظهار داشت که ابتکار عمل عربی برای آزادی رهبر اوجالان تا کنون نزدیک به ٨ هزار امضا جمع کرده است. همچنین تایید نمود که کارزار آنان ادامه داشته و دامنه این کارزار روز بروز گسترش پیدا می‌کند.

در بیست و دومین سالگرد توطه بین‌المللی علیه رهبر خلق کورد، عبدالله اوجالان، گروهی از روشنفکران عربی-مصری بر اساس مبانی بشر دوستانه ابتکار عمل عربی را برای آزادی رهبر اوجالان آغاز کرده‌اند.

دکتر فرناز عطیه استاد علوم سیاسی و عضو این ابتکار عمل اظهار داشت: آغاز ابتکار عمل عربی برای حمایت از آزادی مبارز نامدار کورد، عبدالله اوجالان می‌بایست پیش از این آغاز می‌شد.

فرناز عطیه طی گفتگویی با خبرگزاری هاوار اعلام نمود که ابتکار عمل آنها با ابتکار عمل بین المللی برای آزادی اوجالان همزمان شده است و در این باره افزود: ما با الهام از این ابتکار عمل دریافتیم که میزان حمایت ما از اوجالان تا چه اندازه مهم است. ما بی‌عدالتی‌های دولت ترک از زمان دستگیری رهبر اوجالان و به بند کشیدن وی در جزیزه امرالی را مشاهده می‌کنیم و وضعیت ایجاد شده برای وی را محکوم می‌کنیم. این وضعیت کاملا علیه پیمانهای حقوق بشری و منطقه‌ای و بین‌المللی است، خصوصا که اکنون با ممنوعیت خانواده و وکلایش مواجه شده است، شدت اجحاف و ستمکاری بر وی را مشاهده می‌کنیم.

هدف ما شناساندن مسئله کورد و شخصیت رهبر اوجالان است

فرناز عطیه در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان ساخت که این کارزار با هدف شناساندن مسئله کورد و شخصیت رهبر آپو و افکار وی و توطئه بین‌المللی در سطح روشنفکران و پژوهشگران آغاز شده است، اما تلاش می‌کنند اعراب و تمامی عناصر، مذاهب و فرهنگ‌های دیگر نیز این مسئله را درک کنند.

فرناز عطیه در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت که در چارچوب گسترش توجه به مسئله رهبر اوجالان و آزادی وی کارزارها و فعالیتهای فراوانی صورت گرفته و هدف کلی از این کارزراها اعلام حمایت از رهبر اوجالان است.

تا کنون ٨ هزار امضا جمع آوری شده است

فرناز عطیه یکی از نتایج ابتکار عمل مذکور را جمع‌آوری ٨ هزار امضا دانسته و اعلام نمود که این کارزار ادامه دارد و روز بروز دامنه آن نیز گسترش پیدا می‌کند. طرفداران آزادی رهبر اوجالان روز بروز افزایش پیدا کرده و دراین باره گفت: امضاهای جمع‌آوری شده برای حمایت از رهبر اوجالان به کارزار بین‌المللی برای حمایت از او ارسال می‌شود.

عطیه در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت که یکی از نتایج ابتکار عمل آزادی برای اوجالان این بوده است که افراد بسیاری از مسئله کورد اطلاعاتی ندارند، از طریق این کارزرا توانستند از این مسئله اطلاع پیدا کرده و اعضای این کمپین توانسته‌اند در سطح جهانی نسبت به اطلاع‌رسانی این مسئله اقدام کنند.

فرناز عطیه در این رابطه اظهار داشت اهمیت ابتکار عمل عربی برای آزادی و حمایت اوجالان از ابتکار عمل بین‌المللی برای آزادی اوجالان کمتر نیست. بزرگترین دلیل در این باره نیز اینست که این ابتکار عمل امضای روشنفکران، نویسندگان، آکادمیسینها و پژوهشگران سرشناس بسیاری از کشورهای عربی مانند عراق و لبنان و ... را جمع کرده است.

دولت ترک در سطح بین‌المللی، حامی رسمی ترور است

فرناز عطیه درخاتمه سخنان خود به وحشیگری دولت ترک علیه کورد، حملات ترکیه به سوریه و اشغال مناطقی از روژآوا مانند عفرین نیز اشاره کرده و اظهار داشت که دولت  ترک حامی رسمی ترور در سطح بین‌المللی است.

منبع: ANHA