حملات مسمومیت‌سازی در ایران ادامه دارد

حملات با گاز سمی به مدارس دخترانه در ایران و روژهلات کوردستان در چهارمین ماه خود ادامه دارد.

حملات با گاز سمی به مدارس دخترانه در روژهلات کوردستان و ایران روز یکشنبه نیز ادامه یافت. گزارش شده است که بسیاری از دانش‌آموزان تحت تاثیر این گازها قرار گرفته‌اند.

حمله با گاز سمی به مدرسه‌ای در روستای بیساران در منطقه ژاوە‌رو در شهر سنه روژهلات کوردستان در ۱۲ مارس انجام شد.

وزارت داخلی ایران گزارش داد که تا کنون بیش از ۱۰۰ مظنون در ارتباط با این حملات بازداشت شده‌اند. آیت‌الله علی خامنه‌ای رهبر انقلاب نیز خواستار "اشد مجازات" برای عاملان این جنایت شد. به گفته مقامات، این بازداشت‌ها در تهران، پایتخت و در ۱۰ ایالت انجام شده است.

یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش ایران نیز گفته که در مدارس مشکلی وجود ندارد و دانش‌آموزان می‌توانند بدون ترس به مدرسه بروند.

اعتراضات علیه این حملات ادامه دارد. کوردهای روژهلات کوردستان و ایرانیان روز یکشنبه با تظاهرات در نیوزلند، کانادا، آمریکا، سوئد، ایتالیا، فرانسه، دانمارک، آلمان و بسیاری از کشورهای دیگر از قیام «ژن، ژیان، ئازادی» حمایت کردند.

این در حالی است که در دانشگاه علامه طباطبایی تهران حداقل ۳۰ دانشجوی معترض به مسمومیت دانشجویان دختر از ورود به این دانشگاه منع شدند.

حملات مسمومیت در ماه نوامبر آغاز شد. ۴ دانش‌آموز تاکنون جان باخته‌اند. در حالی که بیش از ۲۰۰ مدرسه در سراسر کشور هدف قرار گرفتند، بیش از ۵ هزار دانش‌آموز از ان متاثر گشته‌اند. در حالی که دولت از "نیروهای خارجی" به عنوان مسئول این حملات یاد می‌کند، اکثر ایرانیان و مخالفان می‌گویند که نیروهای دولتی در پشت چنین حملات سازمان‌یافته‌ای قرار دارند.